قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۴۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا در روز سه‌شنبه تغییر چندانی نداشته چون بازارها منتظر سرنخ‌های بیشتری از سیاست پولی آمریکا در این هفته هستند.

    دراین‌بین، کاهش شاخص نرخ بهره پایه در چین به بازارهای فلزات آسیب می‌رساند، چون حاکی از شکاف‌های عمیق در اقتصاد چین علی‌رغم اقدامات حمایتی این کشور پس‌از بحران کروناست.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 1948 دلار و 97 سنت رسید.

    انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه در برابر کنگره حاضر شود و اطلاعات بیشتری درمورد سیاست پولی آمریکا پس‌از توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور در هفته گذشته ارائه دهد.

    اما اظهارات برخی مقامات فدرال رزرو در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره در سال جاری میلادی به ضرر طلا بوده‌است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

    بی‌ثباتی درمورد افزایش نرخ بهره و احتمال رکود اقتصاد در سال جاری باعث شده قیمت طلا طی یک ماه گذشته در یک محدوده کوچک باقی بماند. قیمت طلا بین 1925 و 2000 دلار در نوسان بوده‌ و عوامل معدودی برای شکستن این مرزها وجود داشته است.

    با وجود این‌که دورنمای افزایش نرخ بهره مانع افزایش قیمت طلا می‌شود، اما احتمال رکود اقتصاد در سال جاری از این فلز گران‌بها به‌عنوان یک پشتوانه ایمن حمایت کرده‌است.

    قیمت نقره امروز با 0.74 درصد کاهش به 24 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.64 درصد کاهش، 972 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر