مسیر طلای جهانی عوض شد

عصر معدن- قیمت طلا در روز جمعه بیش از ۳ درصد جهش کرد و سرمایه‌گذاران با تشدید درگیری در خاورمیانه به دارایی‌های امن علاقه‌مند شدند.;

مسیر طلای جهانی عوض شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار به 1932 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا به 1933 دلار و 50 سنت رسید. قیمت‌ها در هفته 5.2 درصد افزایش یافت. شمش با بازدهی صفر به دلیل انتظارات مبنی بر اینکه ممکن است نرخ‌های بهره ایالات‌متحده به اوج خود رسیده باشد، افزایش بیشتری پیدا کرد.

    سرمایه‌گذاران تحولات خاورمیانه را که از ابتدای هفته بازارها را نگران کرده است، زیر نظر گرفتند. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: «سرمایه‌گذاران با افزایش خطرات تنش‌های خاورمیانه به پناهگاه‌های امن می‌گریزند.» اگر وضعیت ژئوپلیتیک تیره‌تر شود، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت طلا در سال جاری به سطح 2000 دلار برسد. ما از اواسط 1800 دلار به اواسط 1900 دلار رسیده‌ایم.

    داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده در ایالات‌متحده در ماه سپتامبر در بحبوحه افزایش هزینه‌های اجاره و بنزین افزایش یافت، اما تورم در حال کاهش است.

    بر اساس گزارش رویترز، معامله‌گران بر اساس ابزار CME Fedwatch، در حال حاضر حدود 69 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری بدون تغییر نگه دارد.

    در بازارسایر فلزات ارزشمند، نقره با 4 درصد افزایش به 22.72 دلار در هر اونس رسید که در مسیر اولین افزایش هفتگی قرار داشت. پلاتین با 1.4 درصد افزایش به 880 دلار و 44 سنت رسید، در حالی که پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 1141 دلار و 24 سنت رسید و برای کاهش هفتگی تعیین شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر