طلا در مسیر ثبت رشد قیمت هفتگی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی با بالا رفتن انتظارات برای تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در پی رشد چشمگیر نرخ تورم، ثابت بود اما در مسیر ثبت رشد هفتگی متوالی قرار گرفت.;

طلا در مسیر ثبت رشد قیمت هفتگی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در 1825 دلار و 62 سنت ایستاد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.6 درصد کاهش یافت و به 1826 دلار و 40 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته بدون تغییر ماند و در 1837 دلار و 40 سنت بسته شد.

    طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون یک درصد رشد قیمت داشته که بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اوایل ژانویه است. این رشد قیمت با ریسکهای تورمی و تنشهای ژئوپلیتیکی که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرده، حمایت شده است.

    آماری که روز پنج شنبه منتشر شد، نشان داد قیمتهای مصرفی آمریکا در ژانویه رشد قوی داشته و به بزرگترین افزایش سالانه تورم در 40 سال گذشته منتهی شده است. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا در ژانویه بر مبنای سالانه 7.5 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد سال به سال از سال 1982 و بالاتر از نرخ 7.3 درصد پیش پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود. این گزارش گمانه زنی ها درباره افزایش 50 واحدی نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در مارس را برانگیخت.

    کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" گفت: طلا قیمت خود را به خوبی حفظ کرد. اگر بازارها همچنان روی این افزایش نرخ بهره حساب کنند، عوامل بنیادین پایینتر رفتن بیشتر قیمت طلا را ایجاب می کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نزدیک به بالاترین سطح از اوت سال 2019 ایستاد که روز پنج شنبه به آن صعود کرده بود.

    بازده بالاتر و افزایش نرخهای بهره، به جذابیت سرمایه گذاری در طلا لطمه می زند زیرا هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

    در این بین، تنشهای ژئوپلیتیکی همچنان ادامه دارد. روسیه و اوکراین اعلام کردند در مذاکرات با مقامات فرانسوی و آلمانی موفق نشدند به پیشرفتی دست پیدا کنند. همزمان با برگزاری تمرین نظامی روسیه در بلاروس، انگلیس اعلام کرد خطرناکترین لحظه در بن بست میان غرب و مسکو قریب الوقوع به نظر می رسد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.3 درصد کاهش، به 23 دلار و 10 سنت رسید اما حدود 2.7 درصد رشد از ابتدای هفته جاری تاکنون نشان می دهد. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، به 1022 دلار و سه سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، 2235 دلار و 52 سنت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر