قیمت جهانی طلا کاهشی ماند

عصر معدن- قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیم سیاست فدرال رزرو ایالات‌متحده و چشم‌انداز آن در اقتصاد بودند البته افزایش قیمت سوخت نیز بر فشارهای تورمی می‌افزاید.;

قیمت جهانی طلا کاهشی ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 40 دقیقه صبح به وقت شرقی با 1.8 درصد کاهش به 1929 دلار و 10 سنت رسید و پایین‌تر از بالاترین سطح خود از روز سه‌شنبه 5 سپتامبر باقی ماند. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.09 درصد کاهش به 1930 دلار و 10 سنت رسید.

    افزایش عدم قطعیت قبل از نشست فدرال رزرو باعث شد که طلا در جلسات اخیر به قیمت‌ها کمک کند تا بالاتر از سطح 1900 دلار در هر اونس باقی بماند.

    ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG اظهارکرد که تاکنون، بازدهی واقعی خزانه‌داری در آستانه نشست آتی فدرال رزرو بالا مانده است که منعکس‌کننده موقعیت گسترده برای سناریوی توقف جنگ طلبانه فدرال رزرو است و قیمت طلا را تا حدی محتاط نگه داشته است.

    انتظار می‌رود که مقامات فدرال رزرو نرخ بهره را متوقف کنند اما تمرکز بر پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده و اینکه آیا احساس می‌کنند هنوز باید تا قبل از پایان سال نرخ بهره افزایش یابد، باقی می‌ماند.

    افزایش قیمت نفت به نگرانی‌های تورمی و انتظارات مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد، افزوده است.

    اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز سه‌شنبه 0.2 درصد کاهش یافت.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.8 درصد کاهش به 23.05 دلار رسید، پلاتین 0.4 درصد کاهش یافت و به 935.25 دلار رسید و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1261 دلار  و 15 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر