قیمت طلای جهانی ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلای جهانی امروز چهارشنبه بالاتر از سطح کلیدی ۲۰۰۰ دلار ثابت ماند که با حمایت از چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در سال آینده حمایت می‌شود، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اعداد تورم ایالات‌متحده در اواخر این هفته بودند.;

قیمت طلای جهانی ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و به 2038 دلار و 77 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا بدون تغییر در 2052 دلار و 20 سنت بود.

    هفته گذشته، فدرال رزرو نشان داد که انقباض رو به پایان و کاهش نرخ بهره برای سال 2024 در برنامه است. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز سه‌شنبه گفت که فدرال رزرو با توجه به قدرت اقتصاد، برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا عجله ندارد.

    مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس در این باره گفت: فدرال رزرو در حال عقب‌نشینی از کاهش نرخ بهره است و اگر ما شاهد یک گزارش ضعیف‌تر نباشیم، ممکن است جایی برای ناامیدی کسانی که خواستار کاهش ماه مارس هستند وجود داشته باشد و پتانسیل صعودی طلا را محدود کند.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 75 درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس قیمت گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره آمریکا بر دلار و بازده اوراق فشار می‌آورد و جذابیت شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    سیمپسون گفت: طلا مطمئناً می‌تواند در سال 2024 به بالاترین سطح خود برسد.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 24.06 دلار رسید، در حالی که پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 955 دلار و 98 سنت و پالادیوم 0.5 درصد افزایش یافت و به 1229 دلار و 28 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر