طلا با کاهش قیمت به تعطیلات رفت

عصر معدن- قیمت طلا در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار کاهش یافت اما پس از نشانه‌هایی از کاهش تورم ایالات‌متحده که انتظارات توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو پس از این ماه را افزایش داد، در مسیر رسیدن به بزرگ‌ترین افزایش هفتگی خود از آوریل بود.;

طلا با کاهش قیمت به تعطیلات رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 1954 دلار و 30 سنت رسید و تا این هفته حدود 1.8 درصد افزایش داشته است و قیمت طلای آمریکا نیز به 1955 دلار و 30 رسید.

    طلا در اوایل این هفته پس از آن که داده‌ها نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه ژوئن کمترین افزایش سالانه خود را در بیش از دو سال گذشته ثبت کرده است، به بالاترین حد خود از 16 ژوئن رسیده است که باعث شد نشان دهد که فدرال رزرو می‌تواند به چرخه افزایش نرخ خود پایان دهد.

    دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures گفت: پیش‌بینی افزایش بیشتر نرخ‌ها با عقب نشینی تورم، اندکی کاهش یافته است و به طلا در این هفته کمک می‌کند اما قیمت‌ها امروز با افزایش بازدهی کاهش یافته است.

    قیمت‌ها در کوتاه‌مدت در یک بازه محدود خواهند بود و اگر فدرال رزرو اعلام کند که به افزایش بیشتر نرخ‌ها نیازی نیست افزایش بیشتر طلا را مشاهده خواهیم کرد. بازدهی معیار ایالات‌متحده افزایش یافت و شمش بدون بازده را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، با کاهش قیمت طلا، دلار در مسیر بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود از نوامبر قرار گرفت.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.4 درصد افزایش به 24.95 دلار در هر اونس رسید که به بهترین هفته از اواسط مارس رسیده است. پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 974 دلار و سه سنت رسید و پالادیوم 1.4 درصد کاهش یافت و به 1277 دلار و 18 سنت رسید اما هر دو برای دومین صعود هفتگی متوالی آماده شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر