قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۱۹۵۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، بالا رفتن ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه داری آمریکا به دنبال انتشار اطلاعات مثبت اقتصادی این کشور، قیمت طلا را در پایین‌ترین سطح طی دو هفته گذشته نگه داشته است. نرخ بهره همچنان در سطح بالایی قرار دارد که تمایل برای خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش می‌دهد. طلا در آستانه بزرگترین کاهش قیمت هفتگی طی 5 هفته گذشته قرار دارد.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.33 درصد افزایش به 1952 دلار و 48 سنت رسید.

    بازارها منتظر اجلاس آینده بانک مرکزی ژاپن و تصمیم گیری آن در مورد سیاست‌های پولی هستند که می‌تواند بازارجهانی اوراق قرضه را تحت تاثیر قرار داده و بر فلزات گرانبها از جمله طلا هم تاثیر بگذارد.
    احتمال حفظ سیاست‌ نرخ پایین بهره توسط بانک مرکزی ژاپن ارزش ین را بالا برده و بازار سهام آسیا نسبت به رکورد 5 ماهه خود افت کرده است.
    گزارش اقتصادی آمریکا مبنی بر رشد سریع‌تر از حد انتظار آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور را بالا برده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است. بدین ترتیب احتمال رکود اقتصاد کاهش یافته اما احتمال ادامه سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش می‌یابد.
    بالا رفتن نرخ بهره و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
    در بین سایر فلزات، قیمت نقره با 0.03 درصد کاهش به 24 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با 0.72 درصد افزایش 944 دلار و 29 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر