باکاهش ارزش دلار

گرما به بازار جهانی طلا و دلار نرسید

عصر معدن- قیمت جهانی طلا امروز (پنجشنبه) به دلیل مذاکرات مجدد فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری، اندکی تغییر کرد و طلا را نزدیک به پایین‌ترین سطح سه ماهه جلسه قبل نگه داشت.;

گرما به بازار جهانی طلا و دلار نرسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 35 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.1 درصد کاهش به 1928 دلار و 50 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.21 درصد کاهش به 1929 دلار و 50 سنت رسید.

    پاول، رئیس فدرال رزرو در اظهارات خود به قانون‌گذاران گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره حدس بسیار خوبی از این است که اگر اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، بانک مرکزی ایالات‌متحده به کجا می‌رود.

    در حالی که نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد، ادوارد میر، تحلیلگر فلزات در Marex گفت: بازار هنوز بر این باور است که بانک مرکزی به پایان افزایش نرخ‌های خود بسیار نزدیک و طلا در خط دفاعی است اما سقوط نکرده است. میر افزود طلا تا تصمیم بعدی فدرال رزرو می‌تواند بین 1900 تا 1980 دلار معامله شود.

    بر اساس ابزار CME FedWatch، بازارها با احتمال 72 درصدی برای افزایش 25 واحد پایه در ماه آینده قیمت‌گذاری می‌کنند.

    رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، اولین سیاست‌گذاری بود که پیشنهاد کرد فدرال رزرو باید حداقل تا جلسه ماه جولای صبر کند تا در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره تصمیم بگیرد.

    شاخص جهانی دلار نزدیک به پایین‌ترین رقم روز چهارشنبه بود. دلار ضعیف‌تر معمولاً شمش را برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب‌تر می‌کند. معامله‌گران منتظر آمار اولیه هفتگی مطالبات بیکاری هستند که یک شاخص مهم برای اقتصاد ایالات‌متحده است.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره پس از رسیدن به کمترین میزان خود از 22 مارس در جلسه قبل، اندکی تغییر کرد و به 22.62 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با 0.4 درصد افزایش به 944.96 دلار رسید و پالادیوم با 0.1 درصد افزایش به 1348 دلار و 81 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر