قیمت طلای جهانی افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلای جهانی در روز جمعه با بهبود پس از ۹ روز نزول، افزایش یافت، اگر چه داده‌های قوی مشاغل در ایالات‌متحده نگرانی‌ها را نسبت به یک افزایش دیگر نرخ بهره در آمریکا افزایش داد و طلا را در مسیر دومین افت هفتگی خود نگه داشت.;

قیمت طلای جهانی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازار به 1833 دلار و 10 سنت رسید و در مسیر دومین ضرر هفتگی متوالی خود قرار دارد که تاکنون 0.9 درصد کاهش داشته است. قیمت طلای آمریکا نیز به 1834 دلار و 10 سنت رسید.

    بازدهی شاخص خزانه‌داری به سمت افزایش هفتگی پیش می‌رود و جذابیت طلا را کاهش می‌دهد.

    تای وونگ، تاجر فلزات در نیویورک گفت: جهش قیمت طلا با وجود داده‌های شغلی قوی نشان می‌دهد که فشار فروش تمام شده است و موقعیت‌های فروش کوتاه وجود دارد.

    بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، پس از اینکه گزارش وزارت کار ایالات‌متحده نشان داد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه سپتامبر به میزان 336 هزار شغل در ماه سپتامبر افزایش یافته است، قیمت طلا تا 0.5 درصد کاهش یافت.

    نتایج نشان داد که معامله گران با احتمال 29 درصدی برای افزایش نرخ دیگر فدرال رزرو در سال جاری قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

    اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو اظهار کرد: با افزایش اخیر بازده اوراق قرضه و دلار، صعود برای طلا آسان نیست.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 3.1 درصد افزایش به 21.54 دلار رسید و پلاتین با 2.6 درصد افزایش به 876 دلار و 73 سنت رسید و پالادیوم با 1.8 درصد افزایش به 1161 دلار و 72 سنت رسید که در مسیر ضررهای هفتگی بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر