بازار طلای جهانی بهاری شد!

عصر معدن- قیمت طلا امروز، پنجشنبه افزایش یافت زیرا درگیری‌های خاورمیانه سرمایه گذاران را نگران نگه داشت و با وجود افزایش ارزش دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه، شمش به عنوان پناهگاه امن ثابت ماند.;

بازار طلای جهانی بهاری شد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 9 و 44 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.2 درصد افزایش به 1984 دلار و 80 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.26 درصد افزایش به 1985 دلار و 80 سنت رسید.

    بازدهی دلار و معیار خزانه داری 10 ساله ایالات‌متحده پس از آن که داده‌ها نشان داد که فروش خانه‌های نوساز در سپتامبر به بالاترین میزان در 19 ماه گذشته رسیده است، افزایش یافت و انتظارات بازار را برای افزایش طولانی مدت نرخ های بالای 2024 تأیید کرد.

    سرمایه‌گذاران اکنون منتظر ارقام تولید ناخالص داخلی ایالات‌متحده برای سه ماهه سوم و شاخص هزینه مصرف شخصی در روز جمعه و پیش از تصمیم فدرال رزرو در هفته آینده هستند.

    نیکوس کاوالیس، مدیر عامل شرکت مشاور متالز فوکس گفت: فدرال رزرو نرخ‌های بهره بالاتر را راهی برای مهار تورم می‌داند. در همین حال، انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره را در روز پنج‌شنبه بدون تغییر در بالاترین حد خود نگه دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، طلا اغلب به عنوان دارایی ایمن در مواقع ناآرامی اقتصادی و سیاسی در نظر گرفته می‌شود، اگرچه نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت شمش بدون بازده را کاهش می دهد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد افزایش به 22.93 دلار رسید، پلاتین 0.4 درصد کاهش یافت و به 899 دلار و 50 سنت رسید و پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 1124 دلار و 80 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر