قیمت جهانی طلا ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز، سه‌شنبه (۲ آوریل) به دلیل کاهش بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده، پس از ثبت رکورد در جلسه قبل به دلیل افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در ژوئن، ثابت ماند.;

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای طلا بدون تغییر در 2250 دلار و 26 سنت در هر اونس بود، پس از اینکه روز دوشنبه به بالاترین سطح تاریخی 2265 دلار و 49 سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 2270 دلار و 70 سنت رسید.

    شاخص بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات‌متحده کاهش یافت و جذابیت طلای بدون بازده را افزایش داد. تولید ایالات‌متحده برای اولین‌بار در یک سال و نیم در ماه مارس رشد کرد زیرا تولید و سفارشات جدید به شدت افزایش یافت اما اشتغال در کارخانه ها کم بود و قیمت نهاده ها بالاتر رفت. بانک فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه اعلام کرد که فشارهای تورمی اساسی در ماه فوریه تضعیف شده است.

    بررسی‌ها و داده‌ها نشان می‌دهند که فعالیت کارخانه‌ها در بسیاری از اقتصادهای آسیایی در ماه مارس ضعیف شد اما نشانه‌های روشن‌تری در چین و کره جنوبی وجود داشت.

    بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران با احتمال 57 درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

    بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.4 درصد افزایش به 25.17 دلار رسید، پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 903 دلار و 50 سنت و پالادیوم 0.4 درصد افزایش یافت و به 1000 دلار و 9 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر