طلای جهانی صعودی شد

عصر معدن- قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) افزایش یافت در حالی که بازدهی دلار و خزانه‌داری از بالاترین سطح اخیر پیش از انتشار آمارهای مهم تورم و مشاغل آمریکا در هفته جاری که می‌تواند چشم‌انداز نرخ‌های بهره را تعیین کند، عقب نشینی کرد.;

طلای جهانی صعودی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 صبح به وقت شرقی با 4.9 درصد افزایش به 1924 دلار و 50 سنت رسید که بالاترین سطح از 10 اگوست است و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.26 درصد افزایش به 1925 دلار و 50 سنت رسید.

    دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی کاهش یافت، در حالی که بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده از بالاترین سطح خود از سال 2007 که در هفته گذشته به ثبت رسید، فاصله گرفت. دلار ضعیف‌تر باعث می‌شود طلا که سودی به همراه ندارد، برای دارندگان ارزهای دیگر ارزان‌تر شود.

    در میان مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی که قرار است این هفته منتشر شود، تمرکز بر معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در روز پنجشنبه و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که در روز جمعه منتشر می شود، خواهد بود.

    آمارهای دولتی نشان داد که نرخ بیکاری ژاپن در ماه جولای نسبت به ماه قبل به 2.7 درصد رسیده است.

    بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد دارایی‌های آن روز دوشنبه 0.3 درصد افزایش یافت و به 886.64 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.2 درصد کاهش به 24.22 دلار رسید و پلاتین در 964.9 دلار ثابت ماند. پالادیوم با 0.6 درصد کاهش به 1247 دلار و 36 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر