طلای جهانی در اوج ماندنی است؟

عصر معدن- قیمت طلا نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر خود به دنبال افزایش شاخص قیمت مصرف‌کننده باقی ماند.;

طلای جهانی در اوج ماندنی است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بازار طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته‌ای، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. با این حال، برخی از تحلیلگران اظهار کردند که این فلز گرانبها می‌تواند با برخی چالش‌های کوتاه مدت مواجه شود زیرا تورم همچنان بالاست.

    پس از آخرین بحران خاورمیانه که منجر به جهش بزرگی در روز جمعه و پیش از تعطیلی بازار شد که یک هفته نوسان قیمت باورنکردنی در فلز زرد را به پایان رساند، گاوهای نر طلا از نزدیک به 1700 دلار در هر اونس به سطح امن 1900 دلار بازگشتند.

    حرکت صعودی روز جمعه، بزرگترین حرکت در یک روز برای طلا از 17 مارس بود. افزایش هفتگی 5 درصدی در هفته جاری نیز بزرگترین افزایش از مارس بود.

    رشد طلا در حالی رخ داد که شاخص دلار آمریکا برای دومین روز متوالی افزایش یافت و روند صعودی دلار در سه ماه گذشته را از سر گرفت که تنها با کاهش هفته گذشته متوقف شد.

    بر اساس کیتکونیوز، وزارت کار ایالات‌متحده اعلام کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده مورد انتظار آن در ماه گذشته 0.4 درصد افزایش یافته است که پس از افزایش 0.6 درصدی در ماه اگوست بود. این داده ها داغ‌تر از حد انتظار بود زیرا اقتصاددانان افزایش 0.3 درصدی را پیش‌بینی می‌کردند.

    هر اونس طلای دسامبر آخرین بار با 0.32 درصد افزایش به 1893 دلار و 30 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر