بازار طلای جهانی دست نگه داشت

عصر معدن- قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اظهارات تعدادی از مقامات فدرال رزرو آمریکا بودند، در بازه محدودی ثابت ماند.;

بازار طلای جهانی دست نگه داشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از  ایسنا، هر اونس طلا در 2022 دلار و 39 سنت ثابت بود و قیمت طلای آمریکا نیز در 2036 دلار و 20 سنت در هر اونس ثابت ماند.

    کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی در Capital اظهار کرد که طلا به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر است و با توجه به اینکه تقریباً 60 واحد کاهش (برای سال 2024) از زمان اوج ژانویه داشته است، اگر داده‌ها بدتر شوند و قیمت دلار کاهش یابد، طلا دوباره خواهد درخشید. ریسک بزرگ این هفته شاخص قیمت مصرف‌کننده است واگر بالا بیاید، آزمایش دیگری برای طلاست.

    انتظار می‌رود که معاملات در معاملات آسیایی به دلیل تعطیلات در چین، هنگ‌کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، تایوان، ویتنام و مالزی ضعیف باشد.

    فعالان بازار بر روی داده‌های قیمت مصرف‌کننده  ایالات متحده در روز سه‌شنبه، داده‌های خرده‌فروشی در روز پنجشنبه و داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده در روز جمعه تمرکز خواهند کرد، در حالی که منتظر اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در این هفته هستند. چندین مقام فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، هفته گذشته اعلام کردند که می‌خواهند شاهد ادامه کاهش تورم قبل از کاهش نرخ بهره باشند.

    طبق گزارش رویترز، بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، معامله‌گران احتمال کاهش نرخ بهره را در جلسه بعدی فدرال رزرو در ماه مارس رد کرده اند. حدود 62 درصد احتمال کاهش در نشست ماه می را در نظردارند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 870.25 دلار در هر اونس رسید، در حالی که پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 861.48 دلار رسید و نقره نیز با 0.3 درصد افزایش به 22.66 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر