قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۹۳۹ دلار و ۲۹ سنت رسید.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، قیمت طلا بالاتر از 1900 دلار باقی مانده اما گزارش تورم بالا در آمریکا نگرانی در مورد ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش داده و قیمت این فلز گرانبها را پایین آورده است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1939 دلار و 29 سنت رسید.

    اقتصاددان‌ها انتظار دارند لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا در ماه گذشته میلادی تنها 170 هزار نفر افزایش یافته باشد، یعنی تغییر چندانی نسبت به 187 هزار نفر ماه قبل از آن ندارد. فدرال رزرو آمریکا تمام اطلاعات مربوط به اشتغال در این کشور و همچنین دستمزدها را زیر نظر دارد تا تاثیر آن بر تورم و در نهایت سیاست بانک مرکزی برای ادامه روند افزایش نرخ بهره را مشخص کند.

    شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در آمریکا در روز پنجشنبه اعلام شد و 3.3 درصد افزایش را در یک سال منتهی به ماه ژوئیه نشان داد، در حالی که هدف فدرال رزرو 2 درصد بود. بدین ترتیب نگرانی در مورد ادامه سیاست‌های سختگیرانه بانک مرکزی آمریکا ادامه دارد که می‌تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد.

    بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

    سیاست‌های پولی آمریکا در بالا نگه داشتن نرخ بهره تورم در این کشور را تا حد قابل توجهی پایین آورده است. این تورم نتیجه بحران کرونا و تریلیون‌ها دلار بسته‌های کمکی مربوط به آن بوده است.

    بانک مرکزی آمریکا از مارس 2020، در کل 5.25 درصد به نرخ بهره اضافه کرده است. این اقدام تورم را که در ژوئن 2022 به اوج 9.1 درصد یعنی بالاترین رقم طی 40 سال گذشته رسیده بود پایین آورده است.

    اما فدرال رزرو نتوانسته تورم را تا هدف 2 بانک مرکزی پایین بیاورد و دلیل آن را رشد بیشتر از حد انتظار بازار اشتغال و دستمزدها از زمان بحران کرونا اعلام کرده که به آمریکایی‌ها اجازه داده به هزینه‌های بالای خود ادامه دهند.

    در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد افزایش به 24 دلار و 84 سنت رسید و پلاتین با 0.20 درصد کاهش 969 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر