طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلار عبور کرد

عصر معدن- طلا در مسیر خود به سومین افزایش هفتگی متوالی در روز جمعه به بیش از ۲۰۰۰ دلار رسید زیرا تشدید درگیری‌ها در سرزمینهای اشغالی به خرید امن دامن زد و این در حالی بود که سرمایه‌گذاران منتظر نشست سیاست گذاری فدرال رزرو ایالات‌متحده بودند.;

طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 9 و 35 دقیقه صبح به وقت شرقی به 2005 دلار و 60 سنت رسید و 1.4 درصد برای هفته افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا نیز به 2006 دلار و 60 سنت رسید. قیمت طلای جهانی به عنوان پناهگاه امن از زمان شروع جنگ در 7 اکتبر، حدود 8 درصد یا بیش از 140 دلار افزایش یافته است.

    کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: با بازدهی خزانه‌داری آمریکا نزدیک به بالاترین سطح 16 سال اخیر و عملکرد دلار، طلا افزایش یافته است.

    بر اساس گزارش رویترز، کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی افزود که قیمت طلا تا زمانی که اوضاع در خطر تشدید باشد، تابعی از درگیری رژیم صهیونیستی و حماس خواهد بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره بیش از یک درصد افزایش یافت و به 23.09 دلار در هر اونس رسید اما برای کاهش هفتگی تعیین شد. پلاتین در 900.53 دلار ثابت بود و پالادیوم با 1.3 درصد کاهش به 1118 دلار و 70 سنت رسید و هر دو فلز در مسیر افزایش هفتگی قرار گرفتند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر