قیمت جهانی طلا ثابت ماند

عصر معدن- قیمت طلا امروز سه‌شنبه (۱۳ فوریه) در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران از شرط‌ بندی بزرگ پیش از گزارش تورم ایالات‌متحده که می‌تواند چشم‌انداز تازه‌ای درباره اینکه فدرال رزرو چه زمان و تا چه اندازه می‌تواند نرخ‌های بهره را کاهش دهد، اجتناب می‌کردند.;

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا، 2020 دلار و 28 سنت ثابت بود و قیمت طلای آمریکا نیز بدون تغییر در 2033 دلار و 90 سنت ثابت بود. انتظار می‌رود حجم معاملات با تعطیلی بازارهای چین و هنگ‌کنگ برای تعطیلات سال نو چینی کاهش یابد.

    طلا پس از اینکه برای مدت کوتاهی به پایین‌ترین حد بیش از دو هفته اخیر 2011 دلار  و 72 سنت آمریکا در هر اونس رسید در روز دوشنبه 0.2 درصد کاهش یافت.

    همه منتظر داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ژانویه هستند که به زودی منتشر خواهد شد. نظرسنجی فدرال‌رزرو نیویورک نشان داد که آمریکایی‌ها چشم‌انداز نسبتاً ثابتی برای تورم در آغاز سال گزارش کردند.

    بر اساس نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان وال‌استریت انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده سالانه 2.9 درصد افزایش یابد که نسبت به 3.4 درصد در ماه قبل کاهش یافته است. همچنین انتظار می‌رود که شاخص اصلی قیمت مصرف کننده از 3.9 درصد در ماه قبل، رشد خود را در ژانویه به 3.7 درصد کاهش داده باشد. بر اساس برنامه احتمال نرخ بهره LSEG، معامله‌گران احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را حدود 62 درصد می‌دانند.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین ثابت در 888 دلار و 88 سنت آمریکا در هر اونس بود، پالادیوم 0.3 درصد افزایش یافت و به 894 دلار و 38 سنت آمریکا رسید و نقره در 22.70 دلار آمریکا ثابت بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر