رشد ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار افزایش یافت اما آغاز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.;

رشد ملایم قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 1831 دلار و 64 سنت رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1836 دلار و 50 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با 11 دلار و 50 سنت معادل 0.6 درصد کاهش، در 1832 دلار و 10 سنت بسته شد.

    مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت سی ام سی مارکتس درباره روند روز جاری معاملات گفت: ضعیف شدن ارزش دلار اهمیت بیشتری برای طلا داشته است و فعالان بازار منتظر دیدار بانک مرکزی آمریکا برای ارزیابی اقدام بعدی هستند.

    دلار تحت تاثیر پیشرفت لایحه بسته کمک مالی و خوش بینی قانونگذاران آمریکایی به تصویب شدن آن، نزدیک به پایینترین حد خود در دو سال و نیم گذشته قرار دارد.

    اما عاملی که رشد قیمت طلا را محدود کرد، آغاز واکسیناسیون کووید 19 در آمریکا از روز دوشنبه بود و پرستاران نیویورک سیتی نخستین کسانی بودند که این واکسن را دریافت کردند.

    به گفته مک کارتی، ما در اوج خوش بینی به واکسن هستیم و اگر اتفاق بیشتری روی ندهد، امکان دارد که احساسات سرمایه گذاران تعدیل شود و این مسئله به نفع طلا خواهد بود.

    در این بین، افزایش موارد ابتلای روزانه به کووید 19 در سطح جهانی ادامه دارد و باعث تشدید محدودیتها و قرنطینه در هلند، آلمان و لندن شده است. شمار قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 300 هزار نفر عبور کرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر نشستهای سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی انگلیس هستند که اولی از روز سه شنبه آغاز می شود و دومی روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

    به گفته آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز، با عرضه واکسنهای کووید 19 ممکن است بانکهای مرکزی به ارزیابی مجدد سیاستهایشان بپردازند و حس فوریت برنامه های محرک مالی از این پس کمتر شود. اما بازده فوق العاده اندک و نرخهای بهره واقعی منفی همچنان از قیمت طلا پشتیبانی خواهند کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، به 23 دلار و 99 سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1008 دلار و 76 سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، در 2300 دلار و 45 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر