رکورد دوباره در بازار طلای جهانی

عصر معدن- قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۳ آوریل) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا و تقاضای پناهگاه امن ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، رکورد خود را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های اقتصادی بیشتر ایالات‌متحده برای سرنخ‌های بیشتر بودند.;

رکورد دوباره در بازار طلای جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم تاریخی 2288 دلار و 9 سنت با 0.2 درصد افزایش به 2283 دلار و 47 سنت در هر اونس رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به 2303 دلار و 80 سنت رسید. دلار آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در حدود پنج ماه اخیر در جلسه قبل، 0.1 درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد.

    فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه فوریه افزایش یافت. سیاستگذاران فدرال رزرو اظهار کردند که کاهش سه بار نرخ بهره آمریکا در سال جاری مناسب خواهد بود.

    بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که این کشور به اشتباه هفت نفر را در حمله هوایی غزه کشته است، در حالی که ایالات‌متحده و سایر متحدان در میان محکومیت‌های گسترده خواستار توضیح هستند.

    بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران به احتمال 64 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

    طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.3 درصد افزایش به 26.19 دلار در هر اونس رسید، پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 921.39 دلار آمریکا رسید و پالادیوم بدون تغییر در 1003 دلار و 60 سنت باقی ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر