قیمت جهانی طلا کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر سودگیری معامله گران از افزایش دو درصدی قیمتها در روز گذشته، با کاهش روبرو شد.;

قیمت جهانی طلا کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.3 درصد کاهش، به 1707 دلار و 76 سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه حداکثر 1.9 درصد افزایش یافته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد کاهش، به 1733 دلار و 40 سنت رسید.

    به گفته استفن اینس، استراتژیست بازارهای جهانی شرکت اکسی کورپ، بازار تحت تاثیر سودگیری از افزایش قیمتها در معاملات روز گذشته قرار گرفته است زیرا قیمت طلا به بالاترین حد محدوده معاملاتی اخیرش رسیده است. آمریکا اقدامات محرک مالی بیشتری را آغاز کرده که برای طلا مثبت است زیرا کسریهای مالی در این کشور را افزایش می دهد و با توجه به پایین بودن نرخهای بهره، به نفع طلا محسوب می شود.

    دلار در برابر ارزهای رقیب خود به بالاترین حد در دو هفته گذشته صعود کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر ساخت.

    بازارهای سهام آسیایی روز پنجشنبه تحت تاثیر بهبود قیمتهای نفت از رکورد تاریخی اندک اخیرشان و وعده دولت آمریکا برای کمک به اقتصاد کرونا زده که به تخفیف اضطراب سرمایه گذاران کمک کرد، صعود کردند.

    انتظار می رود مجلس نمایندگان آمریکا بسته 500 میلیارد دلاری که از سوی سنا تصویب شده است را روز پنج شنبه تصویب کند.

    بر اساس گزارش رویترز، پاندمی ویروس کرونا دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان را واداشته با اقدامات محرک مالی و اقتصادی بی سابقه، به حمایت از اقتصاد کشورشان در برابر آسیبهای ناشی از این پیشامد ناگوار بپردازند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1942 دلار و 50 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 754 دلار و 47 سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 15 دلار و 18 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر