طلای جهانی در قله ۵ ماهه ایستاد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیفتر دلار و رشد فشارهای تورمی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد پنج ماه گذشته ایستاد.;

طلای جهانی در قله ۵ ماهه ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1911 دلار و 45 سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ماه مه حدود هشت درصد افزایش داشت.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.5 درصد افزایش، به 1914 دلار و 20 سنت رسید.

    مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: قیمت طلا روند صعودی پرقدرتی را دنبال می کند و این امر تحت تاثیر افت دلار آمریکا و نگرانیهای تورمی روی داده است. شاید عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرده است بازگشت خریداران چینی و هندی باشد. اگر طلا در کوتاه مدت قیمت 1922 دلار را بشکند، فضا برای صعود بیشتر قیمت این فلز ارزشمند مهیا می شود.

    شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان 0.3 درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر کرد. دلار آمریکا در مه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

    آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمتهای مصرفی آمریکا در آوریل از سقف دو درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور عبور کرده است. فعالان بازار هفته جاری به آمارهای اقتصادی کلیدی آمریکا نظیر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که روز جمعه اعلام می شود، متمرکز هستند.

    بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده اند انتظار دارند رشد تورم موقتی باشد و اعلام کرده اند تدابیر محرک مالی همچنان ادامه پیدا خواهند کرد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، به 28 دلار و 22 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.8 درصد افزایش، به 2850 دلار و 63 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، 1192 دلار و 22 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر