قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز (چهارشنبه) از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود بازگشت زیرا بازدهی دلار و اوراق قرضه یک روز قبل از انتشار داده‌های مربوط به قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده تضعیف شد که می‌تواند عاملی برای افزایش یا مخالفت با افزایش بیشتر نرخ‌های بهره باشد.;

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 10 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.6 درصد افزایش به 1929 دلار و 60 سنت خواهد بود و قیمت طلای آمریکا نیز با 0.24 درصد افزایش به 1930 دلار و 60 سنت خواهد بود.

    بادن مور، رئیس استراتژی کربن و کالا بانک ملی استرالیا گفت: بر این باوریم که بازار برای بهبودی پایدار در طلا، باید شاهد افزایش اطمینان در کاهش نرخ بهره در سال 2024 باشد.

    مور گفت: ما همچنان در مورد چشم انداز محتاط هستیم زیرا انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو همچنان با ریسک تعویق یا کاهش مواجه است. داده‌ها نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده چین در ماه جولای با کاهش قیمت مواجه شد زیرا دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش برای احیای تقاضا بود.

    بازدهی خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت و شمش‌های بدون بهره را جذاب‌تر کرد. شاخص دلار نیز از بالاترین سطح روز سه‌شنبه، 0.1 درصد پایین آمد.

    سهام بانک‌های ایالات متحده و اروپا روز سه شنبه به دلیل نگرانی مجدد سرمایه گذاران در مورد صنعت کاهش یافت. کسری تجاری ایالات‌متحده در ماه ژوئن به شدت کاهش یافت.

    بر اساس گزارش رویترز، پاتریک هارکر، رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا گفت که بانک مرکزی ایالات‌متحده ممکن است در مرحله‌ای باشد که بتواند نرخ‌های بهره را در همان جایی که هستند، حفظ کند و از هرگونه تغییر ناگهانی در جهت داده‌های اقتصادی اخیر جلوگیری کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش به 22.9 دلار رسید و و پلاتین ب با 0.6 درصد افزایش به 905 دلار و 45 سنت رسید. پالادیوم با یک درصد افزایش به 1231 دلار و 95 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر