پیش بینی نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز

سقوط اونس طلا تمامی ندارد

عصر معدن- تجدید روند صعودی دلار آمریکا، رشد بازده اوراق قرضه و خوش بینی فزاینده سرمایه گذاران به رشد اقتصادی آمریکا ضربه خود را به بازار طلا زد و در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز بدبینی قاطعانه ای به روند قیمتها در هفته جاری وجود داشت.;

سقوط اونس طلا تمامی ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، سوال اصلی بسیاری از سرمایه گذاران طلا این است که بازده اوراق قرضه تا چه حدی می تواند صعود کند. از نظر بسیاری از آنها، عامل مذکور مهمترین مانع برای این فلز ارزشمند است.

    فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: هر نقطه ای که اوج بازده اوراق قرضه باشد، کف قیمت طلا خواهد بود.

    در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، 14 نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل 29 درصد به افزایش قیمت طلا و هشت نفر معادل 57 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که دو نفر معادل 14 درصد نظری نداشتند.

    در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیر حرفه ای، 1482 نفر شرکت کردند که از میان آنها 595 نفر معادل 40 درصد افزایش قیمت طلا و 657 نفر معادل 44 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و 230 نفر معادل 16 درصد نظر خنثی داشتند.

    افزایش بدبینی به دورنمای کوتاه مدت قیمت طلا در پی سقوط اونس طلا به یک سطح حمایتی مهم در معاملات روز جمعه روی داد. پس از این که دولت آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور در فوریه 379 هزار شغل ایجاد کرده است، طلا حمایت در سطح 1680 دلار را تست کرد.

    آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی در فوریه بسیار مطلوبتر از حد انتظار بود. اقتصاددانان رشد مشاغل در ماه میلادی گذشته را 197 هزار مورد پیش بینی کرده بودند.

    اگرچه قیمت طلا از رکورد پایینی که در معاملات روز جمعه داشت، بهبود یافت اما با کاهش هفتگی 1.8 درصد روبرو شد. بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا دو دلار و 20 سنت معادل 0.1 درصد کاهش یافت و در 1698 دلار و 50 سنت بسته شد. معاملات این بازار روز پنج شنبه با 15 دلار و 10 سنت معادل 0.9 درصد کاهش، در 1700 دلار و 70 سنت بسته شده بود.

    همسو با بهبود شرایط اقتصادی، برخی از تحلیلگران بازار می گویند که بازده اوراق قرضه فضا برای رشد بیشتر دارد به خصوص پس از این که جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در نشست مشاغل وال استریت ژورنال در روز پنج شنبه، افزایش اخیر بازده را کم اهمیت شمرد.

    وی گفت: بانک مرکزی برای تنظیم سیاست پولی خود عواملی بیشتری را در نظر می گیرد و تنها به بازده اوراق قرضه اکتفا نخواهد کرد. اگرچه رشد بازده اوراق قرضه توجه وی را جلب کرده اما پاول گفت: سیاست پولی بر مبنای یک عامل نیست.  من نگران اختلال در بازار مالی یا تحکیم سیاست پولی ناخواسته خواهم بود. مسئله تنها یک قیمت خاص نیست.

    دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز اظهار کرد: اظهارات پاول به معنای آن است که بازده اوراق قرضه می تواند به رشد نامحدود ادامه دهد و این مسئله قیمت طلا را تحت فشار کاهشی نگه خواهد داشت.

    اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: وی به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین است زیرا انتظار دارد قیمت طلا حمایت در پایینترین سطح 11 ماه اخیر را حفظ کند. با این حال کشمکش نزولی طلا تمام نشده است. تا زمانی که بازده اوراق قرضه و دلار تثبیت نشوند، بعید است روند نزولی طلا متوقف شود.

    آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: وی به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا ریزش قیمت بیش از حد بوده است.

    افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس سوییس اظهار کرد: با وجود این که عوامل بنیادین بلندمدت از قیمت طلا پشتیبانی می کنند، اما وی نسبت به قیمت طلا نظر خنثی دارد. دلار قویتر و بازده بالاتر اوراق قرضه همچنان قیمت طلا را تحت تاثیر خود قرار می دهند.

    کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA گفت: کشمکش طلا تا زمانی ادامه خواهد یافت که نرخ تورم به سطحی برسد که نتوان آن را نادیده گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر