قیمت طلای جهانی کاهش یافت

عصر معدن- قیمت طلا امروز، سه‌شنبه پیش از انتشار داده‌های اقتصادی و سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در هفته جاری، با تقویت دلار و بازدهی خزانه‌داری کاهش یافت که می‌تواند تصمیمات آتی نرخ بهره را هدایت کند.;

قیمت طلای جهانی کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 8 و 45 دقیقه صبح به وقت شرقی با 4.1 درصد کاهش به 1915 دلار و 60 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.21 درصد کاهش به 1916 دلار و 60 سنت رسید.

    بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده به بالاترین حد خود در بیش از یک هفته گذشته رسید و دلار نیز افزایش یافت و شمش بدون بازده را برای دارندگان سایر ارزها گران کرد.

    بازارها حدس می‌زنند که سخنرانی آتی پاول در روز پنجشنبه می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد موضع بانک مرکزی ایالات‌متحده پس از سیگنال‌های منفی سیاست گذاران ارشد در هفته‌های اخیر ارائه دهد. نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد.

    تنش‌های خاورمیانه که قیمت طلا را به بالاترین حد خود در سه هفته اخیر رساند، بر ابهام در بازار افزود.

    طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز دوشنبه 0.8 درصد کاهش یافت و به 855.45 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با 0.7 درصد کاهش به 22.44 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.2 درصد کاهش یافت و به 889 دلار و 31 سنت رسید و پالادیوم در 1142 دلار و98 سنت ثابت ماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر