تولید پهپادهای مورد نیاز سازمان زمین‌شناسی در دانشگاه شریف

عصر معدن- معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه همکاری این دانشگاه با سازمان زمین‌شناسی محدود به تولید پهپادها نمی‌شود، گفت:‌ ما در زمینه ساخت تجهیزات و پردازش اطلاعات با این سازمان همکاری خواهیم داشت.;

تولید پهپادهای مورد نیاز سازمان زمین‌شناسی در دانشگاه شریف
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محمدرضا موحدی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه سازمان زمین‌شناسی با دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر اینکه این دانشگاه مفتخر است که بتواند در حوزه‌های فناوری به کمک سازمان‌های صنعتی کشور بیاید، اظهار کرد:‌ با وجود تحریم باید بتوانیم با توان بومی از سد مشکلات بگذریم.

    وی افزود: ما در تلاشیم تا با خدمات آموزشی و پژوهشی بتوانیم به عنصر اثرگذاری، رنگ بیشتری دهیم و در شرایط خاصی که کشور قرار دارد و شرایط تحریم بر آن حاکم است، از این تهدیدها به عنوان فرصت استفاده کند.

    وی با اشاره به خدمات دانشگاه‌های بزرگ کشور در حوزه‌های صنعتی و رفع چالش‌ها، خاطر نشان کرد: دانشگاه شریف با دارا بودن جوانان با استعداد تلاش دارد تا از این استعدادها در راستای حل مشکلات کشور بهره ببرد و معضلات تکنولوژی کشور را مرتفع کند.

    موحدی، امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان زمین‌شناسی را یکی از زمینه‌های همکاری و رفع چالش‌های کشور نام برد و ابراز امیدورای کرد که این همکاری بنیان پایداری برای رفع نیازهای کشور باشد.

    معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه همکاری با سازمان زمین‌شناسی محدود به کاربردی کردن پهپادها در حوزه‌ ژئوفیزیک هوایی نخواهد بود، ادامه داد:‌  امروز شروع همکاری پر بار است و می توانیم با حسن نیت سازمان زمین شناسی و همکاری با استادان دانشگاه شریف و هوافضا و جمع دانشجویی بتوانیم بنیان بسیار پایداری را بنا کنیم.

    به گفته وی، همکاری محدود به پهباد نخواهد بود و در حوزه های مختلف می‌توانیم همچون تجهیزات سنسورها و پردازش اطلاعات که در دانشگاه فعالیت انجام می شود در خدمت سازمان زمین شناسی باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر