در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان زمین شناسی با با دانشگاه شریف مطرح شد:

سیمای معدنی کشور تغییر می‌کند

عصر معدن- رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در مراسم امضای تفامنامه با دانشگاه شریف اظهار کرد: از سال ۸۱ پروژه ژئوفیزیک همکاری با یک شرکت کانادایی کلید خورد و با هواپیما انجام می شد اما در ادامه به دلیل نوع توپوگرافی کشور به سمت استفاده از هلیکوپتر رفتیم .;

سیمای معدنی کشور تغییر می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» علیرضا شهیدی با بیان این مطلب افزود: امروز با توجه به پیشرفت در جهان به سمت استفاده از پهباد رفتیم  و 25 بلوک را انتخاب کردیم که بالغ بر 2میلیون و 550 هزار کیلومتر خطی بود.
    به گفته وی، حدود 650هزار کیلومترمربع از کشور را اکتشاف کردیم و چون تا به امروز تنها مواد معدنی که در سطح بوده اکتشاف شده باید به شمت مواد معدنی که در عمق کشور وجود دارند برویم.
    شهیدی افزود: 55درصد از معادن بزرگ جهان در عمق 100 تا 200متری سطح زمین قرار گرفته‌اند.
    رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه داد: 152 هزار کیلومترمربع که مد نظر قرار گرفته و اکتشافات روی آن انجام شده و 1000 آنومالی را پیدا کردیم و در کردستان نیز معادنی از آهن و ... رونمایی کردیم.
    وی ابراز امیدواری کرد که با اقداماتی که در پیش رو داریم انقلاب معدنی اتفاق بیافتد.
    رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی با بیان اینکه با کشف معادن آهن، مس و طلا در استان قم این استان به استان فلزی تبدیل شد، گفت: برای دستیابی به محدوده‌های امیدبخش به فناوری‌های به‌روز نیاز داریم که در همکاری با دانشگاه شریف درصدد طراحی و ساخت پهپادها با کاربرد در ژئوفیزیک هوایی هستیم.
    وی با تاکید بر اینکه در مطالعات ژئوفیزیک هوایی از سه روش مگنومتر، رادیومتری و الکترومغناطیس استفاده شد، تاکید کرد: با تکامل و پیشرفت دانش، تجهیزات ژئوفیزیک هوایی جدید به سمت کوچکتر شدن حرکت کرده و باید در راستای کاهش هزینه‌های تمام شده و صرفه‌جویی از پهپادها در این زمینه بهره ببریم.

    شهیدی، امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف را در این راستا ذکر کرد و افزود: در این همکاری دانشگاه شریف اقدام به طراحی پهپادهای مورد نیاز در ژئوفیزیک هوایی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر