ماجرای قتل در معدن سنگ چه بود؟

عصر معدن- سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه جزئیات حادثه خونین درگیری روستای اژگیل را تشریح کرد.;

ماجرای قتل در معدن سنگ چه بود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایلنا، فرزاد حسین پور اظهار داشت: موضوع مشکلات معدن سنگ روستای اژگیل شهرستان ایذه مربوط به دیروز و امروز نیست و این مسئله به بیش از 10 سال پیش بازمی‌گردد.

    حسین پور افزود: مالک شخصی معدن سنگ روستای اژگیل بارها به اداره منابع طبیعی خوانده شد و در مورد روند قانونی آغاز به کارش و همچنین نداشتن مجوز قانونی از اداره کل منابع طبیعی و صنعت و معدن خوزستان مورد سوال قرار گرفته است.

    وی عنوان کرد: اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه طی جلساتی که با این شخص داشت؛ از ایشان قول گرفت تا زمانی که روند قانونی کار ادامه دارد و وضعیت این معدن مشخص نشده، ادامه کار در معدن را متوقف کند ولی متاسفانه ایشان به محض خروج از اداره کار، بهره‌برداری از معدن را ادامه می‌داد درحالی‌که وی هیچ مجوزی برای بهره‌برداری از این معدن ندارد.

    حسین پور ادامه داد: سال گذشته جهت رسیدگی به این مشکل؛ اداره منابع طبیعی شهرستان ایذه پرونده‌ای جهت رسیدگی به مسئله معدن روستای اژگیل تشکیل داده و به دادگاه ارجاع داد و پرونده در دست بررسی قرار گرفت.

    وی گفت: چندی پیش مالک معدن استعلامی از این معدن که متعلق به 20 سال پیش بود را ارائه کرد که براساس آن  مسئولان اداره منابع طبیعی وقت نظر مثبتی برای تاسیس این معدن داشتند که البته آن هم باید روند قانونی‌اش را طی می‌کرد.

    وی با اشاره به حادثه خونین روز گذشته در روستای اژگیل اظهار داشت: قبلا هم مردم روستا با توجه به حساسیت موضوع و نداشتن مجوز قانونی از سوی مالک نسبت به برای بهره‌برداری از آن واکنش نشان دادند.

    وی گفت: حدود 5 ماه پیش چند نفر از اهالی روستا با نگهبان این معدن درگیر می‌شوند که موضوع را به نیروی انتظامی گزارش دادند. با ورود نیروها به منطقه؛ اهالی روستا شروع به پرتاب سنگ کرده و چند نفر از کادر نظامی را مجروح کرده و به خوردوهای آنها خساراتی وارد کردند. تا اینکه متاسفانه دوباره اهالی روستا روز گذشته با نیروهای پلیس درگیر شده و حادثه را رقم زدند. 

     روز گذشته -سه‌شنبه 24 اردیبهشت ماه جاری - به دنبال درگیری‌هایی که در روستای اژگیل برای ایجاد معدن سنگ در این منطقه رخ داده بود، نیروی انتظامی برای ایجاد آرامش وارد روستا شد. این اقدام با واکنش اهالی منطقه مواجه شد و پس از وقوع درگیری بین دو طرف، یک خانم 38 ساله جان خود را از دست داد و 2 نفر دیگر  نیز مجروح شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر