طی هفته اخیر روی داد:

رشد۱۲ درصدی ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به طور متوسط رشد هفتگی ۱۲ درصدی را به ثبت رساند و از ۵۶۴.۴ هزار میلیارد تومان گذشت.;

رشد۱۲ درصدی ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، طی هفته گذشته ارزش سهام 84 شرکت بخش معدن و صنایع معدنی در بورس تهران با افزایش 60.7 هزار میلیارد تومان شاهد متوسط رشد هفتگی 12 درصدی بود.
    براین اساس مجموع ارزش سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی به 564 هزار میلیارد و468 میلیون تومان رسید. این رقم معادل 24.7 درصد ارزش کل بورس تهران است.
    از دلایل رشد قیمت سهام شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی می توان به مواردی همچون تداوم افزایش قیمت ناشی از رشد تقاضای صنایع در ذخیره سازی مواد اولیه انتهای سال، انتظار بهبود قیمت های فروش تولیدات معدنی و صنایع معدنی، فضای عمومی بورس، توسعه های انجام شده و آینده رو به رشد این بخش و همچنین تداوم ورود سرمایه به آن اشاره کرد. یکی از منابعی که اخیرا از طریق آن سرمایه وارد بورس شده سودهای انباشته شرکت ها است که تحت مدیریت ایمیدرو ارایه و اجرایی شده است.
    طی مدت یاد شده، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت ملی مس ایران پیشتاز رشد ارزش بازار بودند. این در حالی است که ارزش سهام مجتمع فولاد مبارکه برای نخستین بار به مرز 100 هزار میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر