رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات برای تضمین معاملات تجاری شرکت ها

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: صندوق ضمانت صادرات مطابق با استانداردها، ریسک های سیاسی و تجاری صادرکنندگان را پوشش می دهد و شرکت های معدن و صنایع معدنی می توانند از این ظرفیت، برای تضمین معاملات تجاری خود بهره مند شوند.;

استفاده از ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات برای تضمین معاملات تجاری شرکت ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در نشست "معرفی ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات ایران" که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور نماینگان شرکت های معدن و صنایع معدنی برگزار شد، افزود: در شرایط کنونی تضمین معاملات تجاری بین المللی و سرمایه گذاری، برای شرکت های بخش معدن و صنایع معدنی ضروری است.

    وی اعلام کرد: در سال جاری با رویدادهایی همچون بحران کرونا، افت قیمت کامودیتی ها و تقاضا روبرو هستیم و از سوی دیگر در شرایط تحریم قرار داریم.
    غریب پور افزود: با توجه به محور قرار دادن جهش تولید در اقتصاد ملی، نقش مجموعه های تسهیل گر برجسته تر می شود و بنگاه های اقتصادی می توانند از اینگونه ظرفیت ها در دستیابی به اهداف تولید و صادراتی خود استفاده کنند.

    پوشش ریسک های اعتباری صادراتی توسط صندوق
    در این نشست مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران طی سخنانی اعلام کرد: نقش این صندوق حمایت و تسهیل صادرات از طریق پوشش ریسک های اعتباری صادراتی از طریق بیمه نامه های اعتباری و سایر ابزارهای مالی است.
    افروز بهرامی ادامه داد: این صندوق طی 10 سال گذشته 18 میلیارد دلار از صادرات غیرنفتی را تحت پوشش قرار داد و در این مدت 470 میلیون دلار خسارت پرداخت کرد .
    وی با بیان اینکه این صندوق دارای 240 میلیون یورو منابع ارزی است، گفت: در بودجه سال 99 افزایش سرمایه صندوق تا 100 میلیون یورو انجام خواهد شد.
    بهرامی با بیان اینکه یکی از محورهای "جهش تولید" توسعه صادرات است، گفت: کمک به تامین منابع مالی بنگاه های صادراتی یکی دیگر از ماموریت های صندوق به شمار می رود.

    مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره دیگر
    وظایف و ماموریت های صندوق ضمانت صادرات ایران، گفت: تسهیلاتی برای کالاها یا خدمات صادراتی، سرمایه گذاری مربوط به کالاها و خدمات صادراتی و سایر مواردی که به تشخیص هیات وزیران در امر توسعه صادرات لازم و یا مفید باشد، را می توان از دیگر ماموریت های این مجموعه نام برد.
    بنابر این گزارش، در این جلسه نمایندگان شرکت های ملی مس، مبارکه، چادرملو، ایرالکو، فولاد هرمزگان و ذوب آهن، مشکلات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و به منظور افزایش همکاری ها مقرر شد، صندوق ضمانت صادرات ایران جلسات تخصصی با شرکت های معدن و صنایع معدنی کشور برگزار کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر