رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی در استان یزد:

احداث پروژه های نیروگاهی؛ الزام توسعه معدن و صنایع معدنی است

این پروژه مصداق حرکت به سمت انرژی های پاک است

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: یکی از الزامات اجرای سیاست های توسعه ای معدن و صنایع معدنی موضوع انرژی است و برای توسعه این حوزه؛ بهره برداری از پروژه های بخش انرژی در اولویت برنامه ها قرار دارد.;

احداث پروژه های نیروگاهی؛ الزام توسعه معدن و صنایع معدنی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث نیروگاه خورشیدی چادرملو با ظرفیت 100 مگاوات در استان یزد (خضرآباد اشکذر)، افزود: کشور در حوزه نفت و منابع نفتی با مسائلی مواجه شد که گرایش به بهره برداری از معادن و احداث صنایع معدنی را بیش از پیش افزایش داد.

    وی افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در این حوزه آن طور که باید، خوب کار نشده است. اما برای توسعه معادن که سیاست کلی کشور بر این اصل قرار گرفته و ما به عنوان سازمان توسعه ای در این حوزه؛ خودمان را موظف می دانیم که منویات رهبری، دولت و مجلس را به بهترین نحو اجرا کنیم.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت احداث شده نیروگاهی در کشور بسیار است. در حال حاضر 90 هزار مگاوات ظرفیت احداث شده نیروگاهی داریم؛ اما مصرف ما در پیک تابستان امسال که در تاریخ کم نظیر بوده؛ 72 هزار مگاوات بوده است که باید عارضه یابی شود.


    بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر

    موثقی نیا اظهار داشت: امروزه توجه به محیط زیست و بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر در دنیا به صورت الزام درآمده و ما نیز این مهم را پیگیری می کنیم. رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: برنامه احداث این نیروگاه مصداق حرکت به سمت انرژی های پاک است.

    وی عنوان کرد: خوشبختانه ایجاد نیروگاهای خورشیدی و بادی (تجدیدپذیر) در حال توسعه است. وزارت صمت و مقام عالی وزارت این موضوع را در هدفگذاری های خود قرار داده است و ما در ایمیدرو نیز پیگیر آن هستیم.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: ایمیدرو سیاستی را حسب دستور وزیر صمت دنبال می کند که تصمیمات صنعتی و اقتصادی را از جهت گیری های سیاسی و منطقه ای دور کنیم.

    وی افزود: پس از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف؛ توسعه صنایع رشد قابل توجهی داشته است و در ایمیدرو تلاش می کنیم که رویکرد توسعه متوازن و پایدار را دنبال کنیم.

    آغاز عملیات اجرایی پروژه نیروگاه خورشیدی 100مگاواتی چادرملو در راستای "برنامه های کلان 100 هفته ای ایمیدرو"، صورت گرفته است. ایمیدرو طی این برنامه اقدام به پیاده سازی اهداف کلان خود می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر