معاون وزیر صمت در کیش:

صنعت فولاد در صدر تامین کنندگان ارز کشور قرار دارد

عصر معدن- بیست و دومین نمایشگاه بین المللی فولاد ایران(سمپوزیوم فولاد کشور) ، صبح چهاردهم مهر با حضور خداداد غریب پور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مدیران و فعالان حوزه صنعت فولاد کیش در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش شروع به کار کرد. این سمپوزیوم هرساله توسط انجمن آهن و فولاد ایران برگزار می شود که به علت شیوع ویروس کرونا ، از اسفند سال گذشته به تاریخ فوق تغییر پیدا کرد و تا شانزدهم مهر ادامه خواهد داشت.;

صنعت فولاد در صدر تامین کنندگان ارز کشور قرار دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، خداداد غریب پور،  معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  صبح امروز(14 مهرماه) در مراسم افتتاح سمپوزیوم فولاد کشور در کیش، افزود: میزان تولید فولاد در هشت ماهه اول سال فعلی میلادی در کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است.

    وی میزان تولید فولاد کشور در هشت ماهه سال گذشته میلادی را 16.7 میلیون تن و سال جاری را 18.6 میلیون تن اعلام کرد.

    معاون وزارت صمت، صنعت فولاد کشور را با 8 میلیارد دلار صادرات در سال گذشته، بزرگترین تامین کننده ارز کشور از طریق صادرات غیر نفتی اعلام کرد و افزود برای ارتقا زیرساخت ها و زیربناهای مورد نیاز در این صنعت به 5 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است.

    وی استخراج در عمق را یکی از نیازهای مهم این صنعت دانست و تاکید کرد باید در این زمینه تحقیق و سرمایه گذاری انجام شود.

    رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) از افزایش 50 درصدی طرح های پژوهشی در این سازمان خبر داد و گفت: تلاش کرده ایم با تقاضامحور کردن پژوهش، نیازهای واحدهای صنعتی را با استفاده از توانمندی دانشگاه ها بر طرف نماییم . وی افزود بیش از 170 نیاز تحقیقاتی شناسایی و به دانشگاه ها اعلام شده است.

    در این نمایشگاه 254 شرکت داخلی و خارجی در 215 غرفه حضور دارند که 250 شرکت داخلی  و به دلیل شرایط موجود و بیماری کرونا تنها 4 شرکت خارجی از دو کشور آلمان و اسپانیا در این نمایشگاه شرکت کرده اند. موضوعات و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه شامل تجهیزات خطوط تولید، مواد اولیه، فرآورده‌های دیرگداز، روانسازها است.

    از ویژگی‌های عمده و شاخص این نمایشگاه می‌توان به حضور بزرگترین نمایشگاه تخصصی فولاد ایران طی 15 سال اخیر، ورود 27 شرکت از 500 شرکت برتر کشور طی امسال بر اساس رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی اشاره کرد.

    این نمایشگاه در مکانی به مساحت 17000 مترمربع در محل نمایشگاه‌های دائمی کیش در تاریخ 14 تا 16 مهرماه، از ساعت 17 الی 22 برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر