مجری طرح فاجد:

نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر و متخصص مرتفع می شود

پرداخت نیمی از دستمزد و ۳۰درصد تشویقی نیروهای "فاجد" از سوی ایمیدرو

عصر معدن- مجری طرح فاجد اعلام کرد: ایمیدرو برای رفع نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر و متخصص بسترسازی کرده است.;

نیاز بخش معدن و صنایع معدنی به نیروی ماهر و متخصص مرتفع می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، قاسم حسن زاده با بیان این مطلب گفت: معادن کشور به دلیل تمایل کم فارغ التحصیلان به اشتغال در معادن و نیز بهره‌گیری اندک از نیروهای متخصص در معادن به علت سنتی بودن، با مشکلات و چالش‌های مختلفی مواجه است.

    وی افزود: ایمیدرو به عنوان سکان دار توسعه زنجیره معدن و صنایع معدنی، به منظور رفع نیاز نیروی انسانی مورد نیاز معادن، از طریق مهارت آموزی و توانمند سازی، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، ابزارهای لازم برای حمایت و تاثیرگذاری در رفع موانع موجود را فراهم می سازد.

    مجری طرح فاجد با اشاره به برنامه آموزش و توسعه یادگیری ایمیدرو برای تامین نیروهای ماهر معادن گفت: با برگزاری دوره های آموزشی توسط ایمیدرو، تعداد نیروی ماهر در بخش حفاری به 1000 نفر، آتشکار 700 نفر، استخراج 500 نفر، ایمنی 500 نفر و راننده ماشین آلات سنگین به 300 نفر می رسد.

    وی ادامه داد: این دوره ها، از سال 1400 آغاز شده و تاکنون 183 نفر با حمایت تشکل ها به معادن بخش خصوصی معرفی و به کار مشغول شده اند. همچنین، طی 3 سال آتی تعداد برنامه ریزی برای آموزش نیروی ماهر، تکمیل و درنتیجه آن، نیاز فعلی معادن به نیروهای ماهر مرتفع خواهد شد.


    برنامه های ایمیدرو برای افزایش توانمندی فارغ التحصیلان معدنی

    حسن زاده با اشاره به برنامه های ایمیدرو برای افزایش توانمندی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های معدنی گفت: ایجاد بستر لازم برای گذراندن واحدهای کارآموزی دانشجویان در واحدهای معدنی، برگزاری تورهای آموزشی همراه با بازدید از واحدهای بزرگ معدنی برای دانشجویان از جمله این برنامه هاست.

    وی افزود: ایجاد فرصت های شغلی فراگیر برای جوانان با بهره گیری از فرصت خدمت وظیفه عمومی (امریه سربازی) و همچنین، بهره گیری از ظرفیت های فارغ التحصیلان نخبه در قالب طرح های بنیاد ملی نخبگان، انگیزه های لازم را برای متقاضیان این رشته فراهم خواهد کرد.

    مجری طرح فاجد با اشاره به تسهیلات این طرح برای فارغ التحصیلان علاقه مند خاطرنشان کرد: در قالب طرح فاجد، فارغ التحصیلان دارای شرایط، به عنوان کارورز به واحدهای پذیرنده مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی معرفی و به مدت 11 ماه مشغول به کار خواهند شد تا از نزدیک با محیط کار و شرایط حاکم بر آن آشنا شوند.


    تسهیل گری ایمیدرو

    وی افزود: براساس حقوق قانون کار، پرداخت 50 درصد کمک هزینه توسط واحد پذیرنده و پرداخت 50 درصد حقوق به اضافه 30 درصد پاداش تشویقی توسط ایمیدرو پرداخت می شود.

    حسن زاده «راه اندازی دپارتمان های آموزشی و استقرار تجهیزات معدنی مستعمل و خارج از سرویس برای استفاده آموزشی» توسط شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی خصوصی در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی در بعضی از استان های معدن خیز را یکی دیگر از برنامه های ایمیدرو در راستای ارتقای سطح برنامه های آموزشی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر