رییس هیات عامل ایمیدرو:

‌تشکیل کنسرسیوم بزرگ برای کانی‌های فلزی در دستور کار ایمیدرو است/ امسال ۳/۳میلیارد دلار فولاد صادر شد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: امیدواریم این جشنواره فتح بابی باشد تا بتوانیم از این پس رخدادهای بیشتری در حوزه فولاد برگزار کنیم.;

‌تشکیل کنسرسیوم بزرگ برای کانی‌های فلزی در دستور کار ایمیدرو است/ امسال ۳/۳میلیارد دلار فولاد صادر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،  خداداد غریب‌پور با بیان این مطلب در ادامه افزود: دکتر رحمانی وزیر صمت نیز قرار بود در این جشنواره حضور یابند اما به دلیل اعلام جلسه ای در دولت به این جشنواره نیامد‌ند.
    به گفته وی، از کل درآمد زنجیره ارزش معدن که 2هزارو 200میلیارد دلار است 66 درصد آن مربوط به فولاد و زغال‌سنگ و... است که نشان از اهمیت این صنعت دارد و جنگ تجاری امریکا و چین نیز بر سر فولاد آغاز شد.
    غریب‌پور ادامه داد: در 8ماهه امسال نیز 3/3میلیارد دلار صادرات فولاد داشتیم.
    وی گفت: طی جلسه ای که با بانک مرکزی داشتیم قرار است   مشکلات انتقال پول و مسائل ارزی رفع شود.
    وی ادامه داد: تا به امروز 500میلیون دلار طرح فولادی در کشور به بهره برداری رسیده و تا پایان سال نیز 500میلیون دلار دیگر هم به بهره برداری می‌رسد. سال آینده نیز 1/5 میلیون دلار دیگر به بهره برداری می‌رسد. اکنون بازدهی فولاد کشور 70درصد است و مشکلاتی همچون بازار و تامین مواد اولیه را داریم که باید رفع شود.
    وی افزود: برای تامین سنگ ذوب آهن اصفهان نیز جلساتی داشتیم و با کمک دولت و دکتر سرقینی بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو ضمن توجه به اکتشاف و همکاری با بخش خصوصی قصد دارد با انجمن های صنفی و صنعتی و سازمانهای مردم نهاد همکاری دو جانبه داشته باشد.

    به گفته وی، برگزاری این نمایشگاه در شرایط تحریم حرکت خوبی بود تا صنعتگران بتوانند نیاز خود را تامین کنند‌.

    وی ادامه داد: تشکیل کنسرسیوم بزرگ برای کانی های فلزی در دستور کار است که بتوانیم درامدزایی و توزیع ثروت را داشته باشیم. چرا که نمونه خوبی برای این کار هم داشتیم و در چابهار کنسرسیوم تشکیل دادیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر