۳.۵ میلیارد دلار از طرح های ایمیدرو وارد مدار شد

عصر معدن- رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: امسال تاکنون ۳.۵ میلیارد دلار از طرح های این سازمان تکمیل و وارد مدار شد. پیش بینی می شود این رقم به ۴.۲ میلیارد دلار برسد.;

۳.۵ میلیارد دلار از طرح های ایمیدرو وارد مدار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، «خداداد غریب پور» امروز(دوشنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه تولید کک اسفنجی و سوزنی در پالایشگاه‌های بندرعباس و امام خمینی شازندافزود: دولت های یازدهم و دوازدهم برنامه اکتشاف ذخایر معدنی در گستره ای به وسعت 650 هزار کیلومتر مربع را در دستور کار قرار دادند که از این رقم 270 هزار کیلومتر مربع مربوط به دولت یازدهم است.

    وی اضافه کرد: سند بخش معدن توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و این سند، ‌بخش معدن را فراتر از کانی های فلزی می داند و در یک سال گذشته اتفاق های مهمی از جمله اکتشاف را رقم زده است.

    غریب پور بابیان اینکه توسعه فعالیت اکتشافی به منظور شناخت بیشتر نسبت به ذخایر معدنی و رونق بخشیدن به تولید صنایع مرتبط است، افزود: اکنون بیش از 50 هزار کیلومتر از  پهنه های معدنی در اختیار 13 شرکت معدنی قرار گرفته است .

    وی اضافه کرد: ایجاد پایلوت عناصر نادر خاکی در دستور کار ایمیدرو قراردارد و آمار گمرک نشان می دهد، سالانه 80 تن عناصر نادر خاکی وارد کشور می شود. 

    رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: تلاش می شود تا توسعه بخش معدن با فعالیت بخش خصوصی محقق شود و شرکت های صنایع معدنی امسال به جای توزیع سود بین سهامداران، منابع را صرف توسعه فعالیت های خود ساخته اند و از همین رو فولاد مبارکه هشت هزار میلیارد تومان و مس سه هزار میلیاردتومان پروژه تعریف کرده اند.

    به گفته غریب پور،‌امروز 33 درصد از سود بازار سرمایه و  50 درصد سود انباشته مربوط به شرکت های بخش معدنی حاضر در بازار سرمایه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر