موثقی نیا در بازدید از طرح فولاد قائنات:

پیشرفت طرح فولاد قائنات به ۸۷ درصد رسید

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات (خراسان جنوبی) اکنون به پیشرفت ۸۷ درصدی رسید.;

پیشرفت طرح فولاد قائنات به ۸۷ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا و هیات همراه امروز با حضور در طرح فولاد قائنات و بازدید از بخش های بریکت سازی، واحد احیای مستقیم و بررسی پیشرفت طرح، اظهار داشت: اجرا و راه اندازی مجتمع فولاد قائنات در یکی از استان‌های محروم کشور، به دلیل نقش مهم آن در تغییر سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه، مایه خرسندی است.

    وی افزود: واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات با ظرفیت تولید 800 هزار تن شمش، به پیشرفت قابل توجهی رسیده و از بسیاری نقاط بحرانی عبور کرده و این طرح در سطح کشور، با توجه به اضافه شدن این میزان محصول به تولید موجود، قابل توجه بوده و برای توسعه استان و کشور حائز اهمیت است.

    به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، خوشبختانه، برنامه افزایش ظرفیت این واحد به یک میلیون تن در دستور کار است.

    کاهش 10 درصدی مصرف انرژی

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اشتغال پس از راه اندازی واحد فولادسازی طرح فولاد قائنات، تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح، 650 نفر اشتغال مستقیم و حدود 2 هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می شود و این افزایش اشتغال، در شرایط موجود، بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: از جمله مزیت های طرح فولاد قائنات، کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در این واحد نسبت به واحدهای فولادی مشابه است. این اقدام می تواند برای سایر شرکت های فولادی الگو باشد.

    موثقی نیا در ادامه خواستار برنامه ریزی مسئولان برای کاهش آلایندگی طرح مذکور شد و گفت: اختصاص هزینه برای موضوع زیست محیطی قابل پذیرش بوده و رضایت جامعه را به دنبال دارد.

    بنا به این گزارش، در سفر یاد شده، حسام مقدم ‌علی معاون معدنی ایمیدرو، محمد آقاجانلو مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، محمد‌ خادمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی فولاد ایران و خدایار کریم‌‌ نژاد مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو را همراهی کردند.

    همچنین در بازدید، جواد اشرفی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و رسول احمد‌زاده سرپرست مجتمع فولاد قائنات به ایراد سخنرانی درباره طرح پرداختند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر