غریب پور خواهان حضور حداکثری بخش خصوصی در فعال سازی معادن کوچک شد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو خواستار حضور حداکثری بخش خصوصی در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک شد.;

غریب پور خواهان حضور حداکثری بخش خصوصی در فعال سازی معادن کوچک شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، غریب پور در نشست بررسی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک تاکید کرد:‌ حضور حداکثری انجمن ها و تشکل های مرتبط با بخش معدن در این طرح سبب ارتقای جایگاه معادن کوچک در تولید، تجارت و اشتغال زایی می شود.
    وی در این نشست که رییس خانه معدن ایران، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و جمعی از کارشناسان این حوزه حضور داشتند، با اشاره به جلسات مستمر برای پیگیری و حل مسائل این معادن، اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در این طرح سبب اتخاذ تصمیم های مشترک و همچنین سرعت در اجرای تصمیم ها می شود.

    غریب پور یادآور شد: چنانچه در گذشته شرایط مساعدی برای مشارکت دادن بخش خصوصی فراهم شده بود، امروزه در موضوعات اصلی همچون اکتشاف، شاهد سرعت عمل بالایی بودیم و قطعا شرکت های خصوصی،‌ عملکرد بهتری در این حوزه داشتند.

    رییس خانه معدن ایران نیز گفت: با هدایت سرمایه ها به سمت توسعه اکتشاف، شاهد سرعت گرفتن برنامه های این بخش خواهیم شد. محمد رضا بهرامن افزود: افزایش یافتن سرعت اجرای برنامه ها در اکتشاف، به معنای رشد ماهانه اشتغال در کشور خواهد بود.

    از سوی دیگر سید رضا عظیمی مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس اظهار داشت: جلسات متعددی با انجمن ها و تشکل های بخش معدن در جهت اجرای گسترده این طرح گذاشته ایم.

    وی با بیان اینکه از تشکل ها در شورای هماهنگی طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس دعوت به عمل آورده ایم، گفت: برنامه های جدیدی برای 31 استان طراحی و اقداماتی نیز انجام شده است.

    مجری طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مقیاس افزود: طبق هماهنگی های انجام شده، انجمن سنگ برنامه فعال سازی 100 معدن را برعهده گرفته است.

    عظیمی به نمونه هایی از برنامه فعال سازی معادن کوچک اشاره و تصریح کرد: برخی از این معادن با مشکل نبود روش مناسب "فروش" و "تکنولوژی تولید" مواجه هستند این در شرایطی است که در قالب طرح فعال سازی، اکنون تعدادی معادن سنگ آهن هماتیتی در یزد و هزمزگان در حال تجهیز برای تولید و همچنین فروش هستند.

    وی تاکید کرد: هم اکنون تجهیزات مناسبی در اختیار معادن مورد نظر قرار گرفته که هزینه سرمایه گذاری پایینی هم داشته اند و در صورت ایجاد بازار فروش اولیه، شاهد تحرک و شروع دوباره فعالیت آن ها می شویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر