تشکیل کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو

عصر معدن- در جلسه ویژه‌ای با حضور سرپرست وزارت صنعت مقرر شد علاوه بر تشکیل کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو، مجموعه درخواست‌های این وزارتخانه جهت تداوم و رونق تولید و رفع مشکلات کارگری این شرکت به هیات دولت ارسال شود.;

تشکیل کمیته انتقال هپکو به ایمیدرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، جلسه بررسی واگذاری هپکو به ایمیدرو با حضور حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که بر اساس مصوبات آن، مقرر شد تا کمیته انتقال هپکو به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایجاد و به صورت مرتب، هر هفته تشکیل جلسه دهد.

    در این جلسه، گام اجرایی اولیه برای انتقال هپکو به ایمیدرو برداشته شده و مجموعه مصوبات مورد نیاز برای این واگذاری احصا گردید. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه مقرر شد:

    مقرر شد کمیته انتقال با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط، به صورت مرتب و هفتگی، تشکیل جلسه داده و مباحث بانکی، بیمه‌ای و حسابرسی مرتبط با این واگذاری را مورد بررسی و پایش قرار دهد.

    نظر به الزام هر گونه واگذاری به تحویل قطعی صورت های مالی حسابرسی شده، مقرر شد تا زمان اتمام مراحل حسابرسی، انتقال به صورت موقت به ایمیدرو صورت گیرد.

    مقرر شد تا اختیارات لازم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران داده شود تا این سازمان بتواند از ابزارهای در اختیار خود، هپکو را مدیریت کرده و بخش معدن کشور را از خدمات این شرکت پشتیبان برخوردار کند.

    مسئول پروژه راه‌اندازی مجدد و رونق تولید هپکو انتخاب شد.

    بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مقرر شد تا تمامی ثبت‌سفارش‌ها و فروش تمامی محصولات وارداتی در رنج تولیدات هپکو ممنوع و درخواست توقف اجرای مصوبه هیات دولت برای واردات ماشین‌آلات دست‌دوم به منظور طی مراحل قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.

    به منظور تامین نقدینگی مورد نیاز هپکو مقرر شد تا پیگیری‌های لازم جهت تخصیص 100 میلیارد تومان منابع ریالی از طریق سیستم بانکی و 100 میلیون دلار منابع ارزی از طریق ایمیدرو برای تامین نیاز ارزی واردات قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز این شرکت صورت گیرد.

    مقرر شد تا تمامی واحدهای تحت پوشش ایمیدرو، عملیات خدماتی و تعمیراتی خود را از طریق هپکو انجام دهند.

    درخواست خروج هپکو از شمول واگذاری‌ها به هیات دولت ارایه شود.

    مجوزهای لازم جهت ترک تشریفات مناقصه برای فروش خدمات هپکو از مراجع ذیربط اخذ شود.

    گفتنی است، وزارت صنعت، معدن و تجارت در هماهنگی کامل با مجموعه دولت و سازمان خصوصی سازی، تمام تلاش خود را برای واگذاری موفق هپکو به ایمیدرو به کار خواهد بست تا بتوان شاهد رونق این واحد تولیدی و رفع مشکلات کارگری مرتبط با آن باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر