رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

برنامه افتتاح ۲ مرکز نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از افتتاح ۲ مرکز نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال خبر داد.;

برنامه افتتاح ۲ مرکز نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر خداداد غریب پور امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: امسال 2 مرکز شامل مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد و مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار در حوزه معادن و صنایع معدنی افتتاح می شود.

    وی افزود: هدف از احداث این مراکز، حمایت از شرکت های دانش بنیان و کاهش فاصله بین علم و عمل است تا با استفاده از ظرفیت موجود، از بومی سازی، توانمندسازی، خلق دانش ملی و تولید ارزش افزوده در بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کنیم و در عین حال، با تغییرات تکنولوژیکی دنیا همگام شویم. رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه عزم این سازمان و دانشگاه ها بر "توسعه نهادسازی" متمرکز است، گفت: با توسعه مراکز نوآوری، رابطه دانشگاه و صنعت، تسهیل و نهادینه می شود. با توسعه این رابطه، علاوه بر انتفاع صنعت، دانشگاه نیز از خدمات علمی خود به شکل بسیار محسوس و ملموسی بهره مند خواهد شد.
    وی با بیان اینکه اولویت ما، استفاده از ظرفیت دانشگاه هاست و از دانشگاه ها در شهرهایی که صنایع معدنی فعال هستند، استفاده می کنیم، ادامه داد: تاکنون، تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها امضا کرده ایم و همان گونه که معتقد به بومی کردن توسعه هستیم، از ظرفیت همه دانشگاه ها در سراسر کشور استفاده می کنیم.
    مرکز تحول نوآوری دیجیتال در فولاد؛ مورد حمایت دولت
    رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: کلنگ زنی مرکز تحول نوآوری دیجیتال در فولاد، حاصل به بار نشستن تفاهم نامه امضا شده در دی 98 بین دانشگاه تهران و فولاد مبارکه (با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ایمیدرو) بود.
    وی ادامه داد: این مرکز مورد حمایت دولت اعم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو است و بدون شک، همکاری صورت گرفته بین دانشگاه تهران و فولاد مبارکه، منجر به ایجاد ارزش افزوده و بهره وری عوامل تولید در این مجموعه بزرگ صنعتی خواهد شد.
    توسعه رابطه دانشگاه و صنعت؛ استراتژی ایمیدرو
    غریب پور با بیان اینکه برای توسعه ارتباط دانشگاه و صنعت، باید گفت و گو کنیم و در نشست های مشترک با صنعت و دانشگاه به توافقات مشترک برسیم، تصریح کرد: خوشبختانه ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای، این گام را برداشته و روئسای دانشگاه ها نیز در این زمینه، پیشتاز و همراه بوده اند. وی ادامه داد: برگزاری جلسات مشترک بین ما و دانشگاه ها شکل گرفته و در حال انجام است و این موضوع برای ایمیدرو، به عنوان یک استراتژی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر