معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو در چهارمین جشنواره اینوماین اعلام کرد:

بسترسازی ایمیدرو برای توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان به عنوان نهاد حاکمیتی، شرایط توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم می کند.;

بسترسازی ایمیدرو برای توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سمیه خلوصی، امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره ایده های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی گفت: خوشبختانه امسال، استقبال مطلوبی از جشنواره و ثبت ایده ها شده است.

    وی افزود: با توجه به دریافت 300 ایده و داوری مناسب، 12 ایده برتر شناخته شد. شروع بحث فناورانه دانش بنیان از همین بذر ایده ها خواهد بود.

    تحقق شاخص های برنامه هفتم توسعه با نوآوری

    معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به شاخص های پیش بینی شده برای بخش صنعت (8.5 درصد) و معدن (13 درصد) در برنامه هفتم توسعه، گفت: بدون توجه به موضوع فناوری و نوآوری، دستیابی به این شاخص ها ممکن نیست.

    وی افزود: از جمله نکات جالب برنامه هفتم توسعه، افزایش رتبه نوآوری به رتبه 48 جهانی است. در حال حاضر، رتبه ایران در این حوزه 64 است که با نوآوری این هدف قابل تحقق است.

    ماموریت سنگین ایمیدرو برای دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه

    خلوصی با بیان اینکه ماموریت ما در توسعه بخش نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی، برای دستیابی به اهداف مشخص شده در برنامه هفتم توسعه، سنگین است، گفت: تحقق چشم انداز هدف کربن صفر، هوشمندسازی، دیجیتال سازی و غیره، در برنامه هفتم به صورت الزام درآمده و ما به عنوان بخشی از نهاد دولتی، جایگاه مناسبی داریم.

    وی ادامه داد: برای حفظ و ارتقای سطح موجود و دستیابی به اهداف، با توسعه نوآوری امکان پذیر است.

    ضرورت استفاده از حداکثر ظرفیت ها برای توسعه رقابت پذیری

    معاون توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره اینوماین می تواند به توسعه این روند کمک کند، اذعان کرد: ایمیدرو با هدف توسعه نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی، مراکزی برای جذب ایده ها و بسترسازی برای تبدیل آنها به شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است.

    وی افزود: با توجه به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش معدن و صنایع معدنی و حتی فناوری های پیشرفته سرمایه گذاری می کنند، ما برای حفظ رقابت پذیری و تولید پایدار، باید از حداکثر ظرفیت ها بهره بریم تا به شاخص های هدف گذاری شده برسیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر