مدیرعامل ایمیدرو در خراسان رضوی اعلام کرد:

افزایش حجم اکتشافات معدنی کشور به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره‌برداری کارخانه گندله سازی توسعه فراگیر سناباد(سیمیدکو) در ارائه گزارش به رئیس‌جمهور اعلام کرد: با راه اندازی این کارخانه، مجموع سرمایه‌گذاری در عسلویه شرق کشور (سنگان) به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار رسید.;

افزایش حجم اکتشافات معدنی کشور به ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، خداداد غریب پور گفت: با راه اندازی مابقی کارخانه های فراوری سنگ آهن، در مجموع 1.9 میلیارد دلار سرمایه جذب سنگان می کند.

    وی افزود: گندله سازی توسعه فراگیر سناباد ظرف مدت یک ماه به ظرفیت اسمی رسید در صورتی که معمولا این امر در مدت یکسال انجام می شود.

    غریب پور تصریح کرد: صاحبان تکنولوژی گندله سازی سناباد، از راه اندازی این کارخانه در دوران کرونا و بدون حضور کارشناسان خارجی، اظهار تعجب کردند.

    وی ادامه داد: کارخانه دیگری برای تولید کنسانتره سنگ آهن تا پایان سال در مجتمع سنگان راه اندازی می شود.

    مدیرعامل سازمان نوسازی و توسعه صنایع معدنی ایران گفت: با ایجاد 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در سنگان در سال های آتی، خوراک تولید 10 میلیون تن فولاد تامین می شود.

    معاون وزیر صمت افزود: با اجرای اکتشافات جدید در سنگان، میزان ذخایر سنگ آهن این ناحیه از یک میلیارد تن عبور می کند.

    غریب پور اضافه کرد: اهتمام دولت و پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت به امر اکتشاف سبب شد سطح اکتشاف در دولت یازدهم به 250 هزار کیلومتر مربع برسد و در دولت دوازدهم به 650 هزار کیلومتر مربع ارتقا یابد.

    گفتنی است؛ کارخانه گندله سازی توسعه فراگیر سناباد، چهارمین افتتاح در منطقه معدنی سنگان در دولت یازدهم و دوازدهم است و راه اندازی کارخانه گندله سناباد نیز همچون آلومینیوم جنوب، محصول برجام است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر