وظیفه دانشگاه، کمک به رفع چالشها و نقش آفرینی در توسعه کشور است

عصر معدن- رییس دانشگاه تهران گفت: خوشحالم که امروز نتیجه همکارى با ایمیدرو به بار نشسته است.;

وظیفه دانشگاه، کمک به رفع چالشها و نقش آفرینی در توسعه کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محمود نیلی احمد آبادى نخستین جشنواره ایده های ارزش افرین معدن و صنایع معدنى اظهار کرد: همه از ارتباط صنعت و دانشگاه مى گوییم و هردو طرف از یک دیگر گله مند هستند اما به نظر بنده هردو اشتباه می کنیم و آن چیزی که در کشور رخ داده نه مشکل دانشگاه است نه صنعت بلکه به بحث اقتصاد بر می گردد.

    وی ادامه داد: ذوب آهن روزی شاخص صنعتى شدن در جهان بود و ما آن را داشتیم اما امروز تلویزیون ها و مانیتورهای ما وارداتى شده و بازار خودرو را در منطقه از دست داده ایم، هیچ کسی نپرسید چرا این اتفاق رخ داده است؟  درنتیجه اگر کسى به این حوزه وارد می شود باید به آنها خسته نباشید گفت زیرا امروز نه دولت و نه مجلس هیچ کدام با دانشگاه ارتباط ندارد.

    وی افزود: اقتصار ما دنبال تکنولوژی های پیشرفته نیست وقتى مى توان با سکه و طلا این همه پول دراورد چه کسى می آید در این زمینه کار کند. خوشبختانه امروز اتفاقى در حال رخ دادن است که هیچ کدام از این دستگاه مسئول آن نیستند.
    رییس دانشگاه تهران گفت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان تاثیر گذار و دانشگاه تهران به عنوان یک الگو براى دانشگاه هاى دیگر باید فراتر از این موارد وارد شود.

    وی افزود: ما نباید چنین اقتصاد لرزانى داشته باشیم که صحبت یک شخص دیگر در ان سوى دنیا ما را برهم زند. ذهنیتى که دانشگاه مسئول منابع انسانى است امروز کمرنگ شده است، زیرا امروز ایجاد ظرفیت در بین فارغ التحصیلان تغییر کرده است.

    به گفته وی، یکی از وظایف دانشگاه کمک به حل چالش هاى کشور و نقش افرینى در توسعه کشور است. امروز فعالیت های موفق دنیا در کنار بین المللی سازى قرار دارد اما در کنار ان اگر صنعت در کنار اقتصاد نباشد این موفقیت ها رخ نمی دهد.

    نیلی احمدآبادی ادامه داد: در حال تغییر شیوه هاى آموزش هستیم، در کنار آن دانشگاه تهران اولین دانشگاهى است که پارک علم و فناورى را ایجاد کرد تا بتواند ایده ها را به کسب و کار تبدیل کرد.
    وی افزود: دانشگاه تهران اولین VC دانشگاهى را در بورس دریافت کرده است اما ما مى خواهیم از ظرفیت VC ها استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر