ایمیدرو و شرکت راه آهن تفاهمنامه همکاری امضا می کنند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با مدیرعامل شرکت راه آهن ایران اعلام کرد: جلب مشارکت بخش خصوصی در تامین زیرساخت ها یکی از سازوکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در حمل مواد معدنی است. ایمیدرو آمادگی دارد تا با انعقاد تفاهمنامه با شرکت راه آهن، زمینه توسعه زیرساخت های ریلی سنگان را فراهم کند.;

ایمیدرو و شرکت راه آهن تفاهمنامه همکاری امضا می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور در این نشست که در محل ایمیدرو برگزار شد، افزود: در راستای افزایش سهم حمل‌و نقل ریلی در جابه‌جایی بار به ویژه در مسیر سنگان – بافق کارگروهی متشکل از معاونت های برنامه ریزی و توانمندسازی و طرح های توسعه معدن وصنایع معدنی ایمیدرو تشکیل می شود تا مقدمات تهیه این تفاهمنامه فراهم شود.

    وی با تاکید بر اینکه هر اعتباری در این مسیر ریلی هزینه شود توجیه اقتصادی دارد افزود: در این کارگروه ضمن بررسی راه‌های بهبود سیستم حمل ریلی، روش های سرمایه گذاری و شیوه اجرا نیز مشخص خواهد شد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تسهیل ایجاد زیرساخت ها در ارتقای حمل ونقل ریلی گفت: حمل و نقل مواد معدنی به صورت انبوه، نیاز به سیستمی با عملکرد مداوم و با قابلیت اطمینان دارد تا در یک بازه زمانی، مقدار مشخص بار به مقصد مورد نظر برسد.

    غریب پور افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران علاقمند به تعامل با ایمیدرو برای تامین زیرساخت ها است. بدیهی است به نتیجه رسیدن همکاری ها با تعریف زمانبندی مشخص و توجه به ضریب تاثیر آن در بخش معدن و صنایع معدنی، تعیین اولویت ها و همچنین چشم انداز 1404، گام های اساسی در مسیر مواد پایه ای ارتقای حمل و نقل مواد معدنی برداشته شود.

    آمادگی برای تامین زیرساخت های ریلی سنگان - بافق با هدف افزایش ظرفیت ریلی

    در این دیدار سعید محمد زاده مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی این شرکت در تامین زیرساخت های ریلی سنگامن – بافق خبر داد واظهار کرد: طی سال 95 میزان بارگیری مواد معدنی ایمیدرو 60 میلیون تن بوده که 20 میلیون تن از این رقم، به صورت ریلی حمل شده است.

    وی افزود: با شرایط فعلی و چشم انداز توسعه صنعت فولاد، هنوز برنامه های زیرساخت به ویژه در بخش حمل و نقل آن طور که باید تامین نشده است.

    محمدزاده با بیان اینکه حوزه حمل ونقل ریلی تنها ریل گذاری نیست، گفت: تامین واگن نیاز جدی توسعه صنایع در بخش زیرساخت ها است.

    وی گفت: آمادگی داریم تا هرگونه تقاضایی در بخش معدن و صنایع معدنی را مطابق با چارچوب های تجاری پاسخگو باشیم.

    مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تشریح راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی مسیر سنگان تا بافق گفت: در بخش تامین مالی می توان از منابع بانکی بهره برد و در احداث خط دوم با اجرای پروژه تراک بندی این مسیر و با هدف افزایش ظرفیت بارگیری ها، اهتمام ویژه داریم.

    در این نشست در زمینه نیازهای زیرساختی، به مواردی همچون حمل 79 میلیون تن در قالب طرح جامع فولاد، حمل سایر محصولات ریلی 117 میلیون تن و شناسایی گلوگاه های شبکه ریلی بر اساس تطابق تقاضا با ظرفیت و راهکارهای توسعه شبکه ریلی برای بارهای قابل جذب اشاره شد.

    همچنین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نکاتی را در افزایش سهم بازار ریلی حمل مواد معدنی با همکاری این مجموعه و ایمیدرو مطرح کرد که توسعه لجستیک ریلی در معادن و صنایع فولادی یکی از این موارد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر