سیاست توسعه ای ایمیدرو زمینه سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در منطقه اقتصادی خلیج فارس را فراهم کرد

عصر معدن- سیاست افزایش جذب سرمایه گذار توسط ایمیدرو در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، تاکنون سبب سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری بخش خصوصی در این منطقه شده است. بنابر اعلام مسوولان منطقه اقتصادی خلیج فارس، این میزان سرمایه زمینه اشتغال برای ۱۰ هزار نفر را فراهم کرده است.;

سیاست توسعه ای ایمیدرو زمینه سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری در منطقه اقتصادی خلیج فارس را فراهم کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو‌، جذب سرمایه‌گذاران در بخش های برق و آب باعث شده تا سرمایه‌گذار بیشتری در حوزه صنایع فولادی و فلزی و پتروشیمی وارد این منطقه شوند.

    در حال حاضر کنسرسیوم تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقه ویژه، کلید خورده است و زیر ساخت‌ها برای تولید و تحقق اینگونه برنامه‌های توسعه ای برای شرکت‌های تولیدکننده در حال تکمیل است.

    جهش تولید فولاد سازان در منطقه خلیج فارس
    در سایت‌های جنوبی و میانی منطقه، آب و برق مورد نیاز فولادسازانی همچون صبا فولاد، فولاد هرمزگان، مادکوش و فولاد کاوه در این محدوده مستقر شده اند.
    تامین زیرساخت ها موجب شده است تا به‌طور مثال شرکت مادکوش با ظرفیت 2.5 میلیون تن به چرخه تولید وارد شود. همچنین شرکت فولاد کاوه 1.2 میلیون تن به ظرفیت تولید خود اضافه کرده است و فولاد هرمزگان نیز در حال انجام طرح توسعه در این منطقه است.
    با توجه به استقرار صنایع بزرگی نظیر فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع، این منطقه به قطب صنعت فولاد، آلومینیوم، آند، تخلیه و بارگیری مواد معدنی و نفتی و انرژی برق تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر