مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خبر داد:

تبدیل شدن ۲۷ پروژه پژوهشی به قرارداد، به زودی

عصر معدن- مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خبر داد که درآینده نزدیک ۲۷ پروژه پژوهشی بخش معدن و صنایع معدنی به قرارداد، تبدیل می شود.;

تبدیل شدن ۲۷ پروژه پژوهشی به قرارداد، به زودی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹:۰۰

    غلامرضا ملاطاهری ضمن بیان این مطلب گفت: هدف ما در ایمیدرو، پژوهش برای پژوهش یا تکرار پژوهش نیست. از این رو، با اعمال یک سیاست جدید، این بخش را «تقاضا‌محور» کرده‌ و به همه واحدها فراخوان داده‌ایم تا مشکلات فناورانه و نیازهای پژوهشی خود را اعلام کنند.

    وی ادامه داد: تاکنون حدود 150 تقاضای پژوهشی از واحدهای صنعتی و معدنی کشور برشمرده شده که در قالب 27پروژه در سامانه ساتع (سامانه عرضه و تقاضای پروژه‌های پژوهشی) فراخوان شده است. ملاطاهری ادامه داد: این تقاضاها با همکاری مجموعه ای از خبرگان صنعت و پژوهش بررسی و پس از دریافت پروپوزال (طرح تحقیق)، وارد مرحله انعقاد قرارداد خواهند شد.

    مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تصریح کرد: این سازمان 600 دوره عملی و تئوری برای استان‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی معادن روباز و زیرزمینی، ایمنی، بهداشت و رانندگی تدافعی در سال 98 برنامه‌ریزی کرده است.

    وی افزود: ایمیدرو ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان فنی ‌و‌ حرفه‌ای، از ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش در حوزه‌های مذکور استفاده و بهره لازم را می‌برد.

    انعقاد تفاهم نامه میان واحدهای تحقیق شرکت‌ها

    ملاطاهری با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان واحدهای تحقیق و پژوهش شرکت‌های تابعه و بنگاه‌های منتخب به عنوان یکی از دستاوردهای ایمیدرو، گفت: این اقدام با هدف جلوگیری از انجام کارهای موازی و تکراری، تعهد بر آگاه‌کردن واحدها از نتایج پروژه‌های پژوهشی و استفاده یکدیگر از نتایج آن و نیز اجرای پروژه‌های مشترک صورت گرفت.

    وی افزود: این اقدام موجب، کاهش هزینه‌ها، اجرای سریع تر پروژه‌های پژوهشی و در نهایت استفاده عملی از این پژوهش ها می شود.

    مدیر مرکز آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو خاطرنشان کرد: تاکنون واحدهایی همچون یونیدرو، مرکز هوشمندی، تهیه و تولید، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی فولاد، ذوب‌آهن، فولاد آذربایجان، فولاد آلیاژی و فولاد خراسان، مس سرچشمه، آلومینیوم المهدی، آلومینای ایران، چادرملو، گل‌گهر، میدکو با ایمیدرو در تحقق اهداف یادشده همگام و متحد شده‌اند.

    وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه ایمیدرو با جهاد دانشگاهی برای انتقال فناوری و تکنولوژی و نیز گسترده‌ترکردن حوزه فعالیت‌های بهره‌وری از دیگر موفقیت‌های این سازمان طی مدت اخیر است.

    اضافه شده غیرفلزی ها در جایزه بهره وری امسال

    ملاطاهری با اشاره به اینکه در فرآیند جایزه بهره وری امسال، 120 نفر ارزیاب با کل واحدهای معدنی و صنایع ‌معدنی ارتباط برقرار می کنند، اذعان کرد: در این جایزه، علاوه بر صنایع فلزی، صنایع غیرفلزی و تولیدکنندگان سیمان و سایر صنایع معدنی نیز وارد این عرصه شده‌اند.

    وی ادامه داد: امسال تعریف پروژه‌های بهبود نیز وارد جایزه شده که نتایج حاصل از اجرای این پروژه‌ها منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی و اثربخشی می‌شوند. ضمن آنکه به لحاظ مالی نیز در سطح بنگاه بسیار تأثیرگذار خواهند بود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر