یادداشتی از خداداد غریب پور به پاسداشت روز خبرنگار

عصر معدن- دیری است که بخش معدن و صنایع معدنی در کانون توجه سرمایه گذاران، سیاستگذاران و دستگاه های حاکمیتی قرار گرفته است. این امر از چند زاویه قابل بررسی و البته شکل اجرایی آن، مرهون سیاستگذاری های سالیان اخیر است که امروزه جامعه مخاطب در حوزه های درآمدزایی، صادرات، تقویت تشکل ها و شرکت های خصوصی از آن بهره می برد و حاکمیت نیز به سبب پتانسیل هایی که این حوزه برای اشتغال، توسعه زیرساخت ها، کاهش آسیب های اجتماعی و فاصله طبقاتی دارد آن را مورد توجه قرار داده است.;

یادداشتی از خداداد غریب پور به پاسداشت روز خبرنگار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو در ادامه این یادداشت آمده است:

    در این میان چنانچه نگاهی دقیق تر به این مقوله داشته باشیم به این مهم می رسیم که چنین ره آوردی در سایه اطلاع رسانی پیوسته و خستگی ناپذیر اهالی قلم شکل گرفته و نمو یافته است. به واقع پاسخ اینکه امروزه چگونه این حوزه در کانون توجه قرار گرفته است را باید، نزد همت روزنامه نگاران ارجمندی جست که تلاش مضاعفی برای معرفی و برجسته سازی نقاط قوت بخش معدن و صنایع معدنی داشته اند و در عین حال با نقدهای خود، این پیکره عظیم را صیقل داده اند.

    یکپارچگی که امروزه در این حوزه پدید آمده حاصل نگاه جمعی بدنه حاکمیتی، سیاستگذار، اجرایی و همچنین بُعد اطلاع رسانی است؛ از این رو باید باتامل بیشتری بدان نگریست. وزیر محترم صنعت معدن و تجارت از همان زمان کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر توسعه و تقویت این بخش تاکید ورزیده و آن را با حساسیت بالایی پیگیری می کند. پیشتر نیز رییس محترم جمهور از رشد بخش معدن و تحولات حوزه اکتشاف سخن گفت و آن را به عنوان یکی از نیروهای پیشبرنده اقتصاد نامید. مهمتر از همه تاکیدی که مقام معظم رهبری بر تقویت اقتصاد مقاومتی داشته اند فعالان بخش معدن را بر استفاده از توان داخلی و عیان سازی ثروتی که در دل خاک نهفته است، تشویق کرده است.

    ایمیدرو از سال های اخیر به این سو با تمرکز بر توسعه اکتشاف، اتمام پروژه های ناتمام، حفظ و رونق تولید، اتکا به توان داخلی در حوزه ساخت و همچنین دانش و فناوری، افزایش سرمایه گذاری در قالب مشارکت جویی از نهادها و تشکل های بخش خصوصی، توسعه آموزش و پژوهش و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، تلاش کرده نقش راهبری خود را ایفا کند. پایه تحولات اخیر بر گفت و گوی مداوم اضلاع مختلف این بدنه گذاشته شده و دست یابی به تفاهم، نقطه اشتراک این حرکت جمعی شده است. این سازمان طی یکسال اخیر نیز با توکل و استعانت از ایزد منان "انجام درست کار درست" را سرلوحه تدوین استراتژی و اجرای برنامه ها قرار داده تا اهداف این بخش بیش از پیش به منصه ظهور برسد.

    امروزه نیز که بدنه حاکمیت برای "توسعه ساخت داخل" هم پیمان و یکصدا شده، شاهد شکل گیری هم افزایی بیشتری نسبت به گذشته شده ایم. در واقع بخش خصوصی که فرصتی بی بدیل برای ارایه توانمندی خود برای رفع نیاز داخل پیدا کرده، در ادامه همان مسیری است که از سال های پیش ترسیم شده و امروزه بدین نقطه رسیده و البته چنین رویکردی ادامه خواهد داشت.
    بیان این نکات مقدمه ای برای ارج نهادن به همسنگران حوزه اطلاع رسانی در طول این مسیر بوده است. در این مسیر قدردان خبرنگاران هستیم که با قلم خود، فضایی برای گفت و گو، رشد و توسعه را فراهم ساخته اند و همواره جان بخش این پیکره بوده اند. این تحولات به واقع، فرصتی دوباره برای ابراز سپاس از خبرنگاران ایجاد کرده است.
    روز 17مرداد سالروز عروج محمود صارمی، همسنگران و شهدای عرصه اطلاع رسانی، جان مایه این تقدیر شده است. ایمیدرو چنین رویدادی را ارج می نهد و مفتخر است که تبریک صمیمانه خود را تقدیم یکایک عزیزان خبرنگار می کند.

    خداداد غریب پور
    رییس هیات عامل ایمیدرو

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر