نسخه ایمیدرو برای معادن کوچک؛ تخصیص منابع حقوق دولتی برای طرح‌های زیربنایی

عصر معدن- مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های جدی معادن کوچک استان‌ها موضوع زیر ساخت‌ها است، گفت: قرار شده از محل حقوق دولتی منابعی در اختیار طرح ایجاد زیر بناها قرار گیرد.;

نسخه ایمیدرو برای معادن کوچک؛ تخصیص منابع حقوق دولتی برای طرح‌های زیربنایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، سمیه خلوصی با اشاره به برنامه های ایمیدرو برای احیا و نوسازی معادن کوچک کشور، اظهارداشت: طرح احیای معادن کوچ و متوسط  کشور توسط سازمان ایمیدرو و در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصویب و وارد فاز اجرا شده است.

    وی با بیان اینکه در این طرح تمام معادن استان‌های کشور به ترتیب اولویت بررسی و برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی لازم انجام خواهد شد، افزود: در بخش تامین سرمایه در گردش معادن کوچک  با برنامه های تدوین شده از طریق جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

    مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو تصریح کرد: در بخش مشکلات فن آوری معادن هم از طریق منابع پژوهشی ایمیدرو حمایت ها صورت خواهد گرفت. علاوه بر این در حوزه نیروی انسانی هم ایمیدرو به صورت مستقیم در امرآموزش ورود پیدا کرده و نقش پررنگ خواهد داشت تا در این بخش هم معادن کوچک مشکلی نداشته باشند.

    وی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های جدی معادن کوچک استان‌ها موضوع زیر ساخت‌ها است، افزود: در این رابطه اقدامات مناسبی در دستور کار است به نحوی که قرار شده از محل حقوق دولتی منابعی در اختیار طرح ایجاد زیر بناها قرار گیرد تا در بخش ایجاد زیر بناهای مورد نیاز معادن هزینه شود.

    خلوصی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در بخش فروش هم قراردادهای تضمین خرید برای معادن کوچک استان ها منعقد خواهد شد، گفت:  ساختار نظارت بر طرح احیاده معادن  کوچک از طریق شورایی به ریاست ایمیدرو و مشارکت نماینده معاونت معدنی وزارت صنعت با حضور  2 نفر از بخش نمایندگان بخش خصوصی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است.

    مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در خصوص وضعیت اجرای این طرح در سال 97 ، افزود: در حال حاضر7 استان بازدید و  4 استان در قالب این طرح ارزیابی و 13 پرونده موضوعی ماده معدنی و استانی بررسی و در نهایت 79 بسته اجرایی تصویب شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر