گزارش سال ۹۷ اعلام شد:

افزایش ۳۱درصدی تولید و ۶۵ درصدی استخراج "پتاس"

عصر معدن- مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک گفت: میزان تولید و استخراج این مجتمع طی سال ۹۷ نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافت.;

افزایش ۳۱درصدی تولید و ۶۵ درصدی استخراج "پتاس"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایمیدرو، علی علوی نائینی با بیان این مطلب اظهار داشت: مجتمع پتاس خور و بیابانک از ابتدای فروردین تا پایان اسفند سال گذشته، 19 هزار و 642 تن پتاس تولید کرد که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال قبل (15 هزار تن)، حدود 31 درصد رشد نشان می دهد.

    وی ادامه داد: این میزان تولید نسبت به برنامه (19 هزار تن) نیز 3.4 درصد رشد نشان می دهد. همچنین، اهداف فروش پتاس در مدت یاد شده، با رقم 20 هزار و 137 تن به صورت 100 درصد محقق شد.

    مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با اشاره به رشد 65 درصدی میزان استخراج این شرکت گفت: طی سال 97، بیش از 13 میلیون و 42 هزار تن ماده معدنی استخراج شد. این رقم در مدت مشابه سال ماقبل، حدود 7 میلیون و 879 هزار تن بود که بالاترین رکورد استخراج از ابتدای بهره برداری این معدن محسوب می شود.

    وی افزود: طی سال گذشته، بیش از یک میلیون و 366 هزار تن نمک صنعتی با خلوص بیش از 95 درصد تولید شد. همچنین میزان تولید کارنالیت (خوراک کارخانه فرآوری پتاس)، بیش از 167 هزار تن بود که نسبت به آمار مدت مشابه سال قبل (47 هزار و 700 تن)، 250 درصد رشد نشان می دهد.

    3 اقدام در توسعه اکتشاف

    علوی نائینی با اشاره به اقدامات مجتمع پتاس خور و بیابانک برای توسعه اکتشاف طی سال 97، تصریح کرد: «دریافت گواهینامه کشف معدن پتاس پلایای میانی» و «اکتشاف پهنه پلایای مهرجان با تخمین ذخیره 303 میلیون متر مکعب و اقدام برای دریافت گواهی کشف» از جمله این اقدامات است.

    وی ادامه داد: «اکتشاف پهنه املاح تبخیری کنارک و چابهار (سواحل مکران) و اقدام برای دریافت گواهی کشف»، اقدام دیگر این مجتمع در زمینه توسعه اکتشاف است.

    مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک به اقدامات دیگر این مجتمع طی سال 97 اشاره کرد و گفت: طراحی تیپ جدید و ساخت 2 دستگاه پمپ مخصوص پمپاژ ماده معدنی شورابه و آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه 30 هزار تنی کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم، از جمله این اقدامات است.

    وی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین منطقه نمونه گردشگری در شرق استان اصفهان (اجرای طرح جامع گردشگری پتاس خور و بیابانک)، بخش دیگری از اقدامات سال 97 مجتمع مذکور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر