غریب پور در جلسه پایش نقشه راه معدن و صنایع معدنی خبر داد؛

تحقق بیش از ۶۲درصد اهداف ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو امروز در جلسه پایش نقشه راه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: میزان تحقق اهداف ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی به ۶۲.۳درصد رسیده است.;

تحقق بیش از ۶۲درصد اهداف ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکتر خداداد غریب پور یادآور شد: این سازمان از 72 راهبرد نقشه راه، 44 راهبرد را در اختیار دارد که تا پایان فروردین ماه سال جدید، بیش از 62درصد از اهداف آن محقق شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونان و مدیران ستادی و همچنین مدیران عامل شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی، مرکز تحقیقات و فراوری مواد معدنی، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی برگزار شد، درباره مدل جدید احیای معادن کوچک اظهار داشت: قرار است میزان مشارکت شرکت های بزرگ در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مشحص شود که علاوه بر رونق معادن کوچک، شرکت های بزرگ نیز بتوانند خوارک مورد نیاز خود را تامین کنند.
    وی ادامه داد: طبق جلسه ای که به تازگی با شرکت های بزرگ داشته ایم، بخشی از پروانه های اکتشاف در اختیار این شرکت ها قرار داده می شود.

    حمایت از پروژه های تقاضا محور؛ رویکرد جدید
    غریب پور گفت: سیاست جدید این سازمان حمایت از پایان نامه ها و پروژه هایی است که به تامین و برطرف کردن نیاز معادن و صنایع معدنی بپردازد و رویکرد ما حمایت از پایان نامه های تقاضا محور است. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: هدف این است که نیازها و چالش های تولید و توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی برطرف شود.
    وی همچنین با اشاره به راهکارهای این سازمان در برون رفت از چالش ویروس کرونا، گفت: چنانچه مانعی بر سر راه اهداف سازمان ایجاد شود، برنامه ها یا استراتژی را تغییر می دهیم که این امر در پایش طرح ها و برنامه ها بررسی و پیگیری می شود.

    اهداف حذف نمی شود، برنامه ها با توجه به شرایط، تغییر می کنند
    غریب پور تاکید کرد: ایمیدرو اهداف را حذف نمی کند بلکه در تلاش است با پایش برنامه های کلان، نواقص را برطرف کند. وی ادامه داد: اگر به نتیجه برسیم که برنامه ای به دلیل تغییر شرایط قابلیت اجرایی ندارد، آن برنامه را کنار می گذاریم.

    برنامه های آموزشی با کمک دانشگاه
    از سوی دیگر امیر خرمی شاد معاون توسعه و توانمندسازی ایمیدرو اظهار داشت: با توجه به وضعیتی که ویروس کرونا ایجاد کرده، دوره های آموزشی را به صورت وبینار و با کمک دانشگاه ها اجرایی می کنیم. وی تصریح کرد: طبق قراردادی که با دانشگاه امیر کبیر داریم از استادان ایرانی خارج کشور نیز برای برگزاری دوره های تخصصی استفاده خواهیم کرد.
    از سوی دیگر وجیه ا... جعفری مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز گزارشی از وضعیت اکتشاف معادن، تولید معادن پتاس، زغالسنگ و همچنین برطرف کردن مشکلات راه اندازی یک معدن طلا ارایه
    کرد. به گفته جعفری، برنامه به روز شده، چگونگی احیا و فعال سازی معادن کوچک در شرایط جدید،‌ آماده و ارایه می شود.

    برنامه جدید حمایت از استارت آپ ها
    فرید دهقانی مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی نیز خبر داد که در راستای سیاست های ایمیدرو، قالب جدیدی برای حمایت از استارت آپ ها در حال شکل گیری است. وی در ادامه گفت: این برنامه با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای تفاهمنامه ای، اجرا می شود به طوری که دو طرف منابع خود را برای حمایت از استارت آپ ها به اشتراک می گذارند. در این روش ضمانت از طرح های این شرکت ها و تامین منابع یا به صورت مشترک است یا جداگانه انجام می شود.
    در این جلسه همچنین وضعیت اکتشاف و واگذاری پهنه های در اختیار ایمیدرو ارایه و مورد بررسی قرار گرفت. از سوی دیگر بر به کار گیری راهکارهای رفع گلوگاه های توسعه زیرساخت های ناحیه سنگان و بندر پارسیان با همکاری سرمایه گذاران تاکید شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر