دومین جشنواره فولاد ۲۳ تا ۲۶ فولاد برگزار می شود

تاکید غریب پور بر توسعه بومی سازی در صنعت فولاد

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، توسعه بومی سازی و کاهش اتکای صنعت فولاد به خارج کشور را از اولویت های اصلی این صنعت ذکر کرد.;

تاکید غریب پور بر توسعه بومی سازی در صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور توسعه بومی سازی را از خواسته های اصلی مقامات ارشد نظام دانست و گفت: شرکت های فولادی بر روی بومی سازی و تامین نیازهای این صنعت تمرکز داشته باشید.
    دکتر غریب پور در این نشست که دبیر انجمن فولاد و تعدادی از اعضای هیات رییسه این تشکل حضور داشتند، افزود: سال گذشته در چنین روزهایی، برخی از تولیدکنندگان این صنعت با چالش هایی در تامین مواد اولیه مواجه بودند که طی همکاری های ایمیدرو با بخش دولتی و شرکت های این حوزه، مشکل مربوطه برطرف شد.

    پیگیری 500 میلیارد تومان تفاهمنامه
    وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در کاهش اتکا به ارز در صنایع و بومی سازی، تصریح کرد: تاکنون رقمی در حدود 500 میلیارد تومان تفاهمنامه با محوریت بومی سازی امضا شده که ضروری است تیمی در انجمن فولاد مسوول پیگیری این اسناد شوند تا به مرحله امضای قرارداد برسد.

    ارایه دستاوردهای بومی سازی
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: ارایه یا نمایش قطعات و تجهیزات بومی سازی شده در دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد اثر قابل توجهی در انعکاس دستاوردهای این صنعت دارد. غریب پور ادامه داد: اطلاعات سامانه بومی سازی صنعت فولاد (که سال گذشته ایجاد شد)، به روز آوری شود.

    تمرکز شرکت ملی فولاد، بر تولید دانش
    غریب پور از فعالیت و تمرکز شرکت ملی فولاد در تولید دانش در صنعت فولاد خبر داد و افزود: یکی از موضوعات اساسی در این مسیر،‌ همگرایی انجمن و ایمیدرو است تا بتوان برنامه های بومی سازی را به طور منسجم هدایت کرد.

    همزمان با سالروز کلنگ زنی ذوب آهن اصفهان
    در این نشست، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: دومین جشنواره و نمایشگاه فولاد روز 23 دی در سالگرد کلنگ زنی ذوب آهن اصفهان و همچنین روز بهره برداری از کارخانه فولاد مبارکه برگزار می شود و تا 26 دی ادامه دارد.
    دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد همچنین خبر داد که نامگذاری روز فولاد (23دی)،‌ مورد موافقت معاون اول رییس جمهوری قرار گرفته و برای تصویب به شورای فرهنگ عمومی ارسال شده است.
    وی ادامه داد: دائمی شدن کمیته بومی سازی انجمن و امضای تفاهمنامه با صندوق پژوهش و فناروی فولاد و ایجاد سامانه اطلاع رسانی بومی سازی، از جمله اقدامات شاخص انجمن تولیدکنندگان فولاد بوده است.

    میز ساخت داخل
    خلیفه سلطانی ادامه داد: امسال "میز ساخت داخل" نیز با حضور تولیدکنندگان و تامین کنندگان این صنعت در رویداد پیش رو تشکیل می شود. دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به استقبال شرکت ها از دومین دوره جشنواره فولاد گفت: امسال فضای برگزاری جشنواره از 4800 متر مربع سال قبل به 6500 متر مربع افزایش یافته است و یک سالن نیز ویژه شرکت های دانش بنیان ایجاد شده است.
    رضا شهرستانی عضو هیات رییسه انجمن فولاد نیز گفت: فعالیت هایی که در حال حاضر در حوزه بومی سازی انجام می دهیم از اهداف نخستین فراتر رفته و در حال کار کردن بر روی تکنولوژی های جدید هستیم به طوری که بخش های احیای مستقیم و ذوب، با توجه به اقلیم ایران و شرایط کم آبی توسعه پیدا کنند به طوری مصرف آب در این واحدها به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد یا حذف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر