در کارگروه بهینه سازی صنعت سنگ های تزئینی ایمیدرو مطرح شد:

ایمیدرو در توسعه صنعت سنگ های تزئینی، نقش حمایت از بخش خصوصی را دارد

کنسرسیوم سنگ تزئینی در استان اصفهان وارد مرحله اجرایی شود

عصر معدن- قائم مقام و عضو هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این سازمان در رونق صنعت سنگ های تزئینی، نقش تسهیل گر را ایفا خواهد کرد.;

ایمیدرو در توسعه صنعت سنگ های تزئینی، نقش حمایت از بخش خصوصی را دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، عباس نعیمی در نشست کارگروه بهینه سازی صنعت سنگ های تزئینی ایمیدرو" افزود: در راستای حمایت از این حوزه، اقدامات لازم جهت ارایه تسهیلات به فعالان این بخش از طریق صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی انجام خواهیم داد.

    قائم مقام ایمیدرو افزود: به منظور سرعت بخشیدن به اجرای برنامه ها، کنسرسیوم سنگ های تزئینی استان اصفهان تشکیل می شود و این کنسرسیوم باید هرچه زودتر وارد فاز عملیاتی شود.

    این عضو هیات عامل ایمیدرو اظهار داشت: این سازمان در توسعه صنعت سنگ های تزئینی نقش تسهیل گر و حمایتی از بخش خصوصی دارد.

    شناسایی معادن غیرفعال سنگ تزئینی

    در این نشست مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: شناسایی معادن غیرفعال سنگ تزئینی و بررسی علل عدم فعالیت این معادن و تشکیل کنسرسیوم سنگ تزئینی در استان اصفهان از جمله اقدامات شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در رونق این صنعت است.

    وجیه ا... جعفری افزود: همچنین اقدام برای کاهش سهم دولت و واگذاری به بخش خصوصی در طرح احداث واحد سنگبری بزرگ مقیاس در استان آذربایجان غربی نیز مورد توجه است.

    1081 معدن فعال سنگ تزئینی

    در ادامه مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: در حوزه سنگ های تزئینی 2072 محدوده پروانه بهره برداری صادر شده است که از این تعداد 1081 معدن فعال و 948 معدن غیرفعال است.

    رضا عظیمی در تشریح پیشنهادات این شرکت در توسعه صنعت سنگ های تزئینی، افزود: شورای سیاست گذاری صعت سنگ تزئینی کشور با توجه به نقش ویژه و تعیین کننده شورا در جهت شناسایی موانع تولید و صادرات و تعیین اولویت های استراتژی توسعه بازار و ارتقای کمی و کیفی صنعت سنگ دوباره تشکیل شود.

    وی افزود: همچنین بازارچه مشترک سنگ در عراق و بعضی کشورهای هدف ایجاد و به شرکت های صادرکننده سنگ فرآوری بر اساس ضریبی از صادرات وام کم بهره ارایه شود.

    برنامه تشکیل شرکت سهامی عام صادراتی سنگ های تزئینی

    مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: پیشنهاد می شود شرکت های سهامی عام صادراتی قابل عرضه در بورس چهار استان کشور (تهران، مرکزی، اصفهان و فارس)که دارای واحدهای فرآوری مدرن هستند، در اسرع وقت با حمایت مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شود.

    در این جلسه با دستور قائم مقام ایمیدرو مقرر شد، پروپوزال صنعت سنگ های تزئینی در مدت کوتاهی توسط انجمن سنگ ایران تهیه و نشست بعدی این کارگروه ارایه شود.

    در این جلسه محمد آقاجانلو معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، امید امامی مدیر معادن ایمیدرو، خدایار کریم نژاد معاون بهره برداری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و محسن گلیجانی رئیس اداره سنگ های تزئینی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر